Begüm

Begüm
@begum48
biraz öğretmen, her zaman öğrenci
Puan vermedi·210 syf.··
2025 19. kitabı
öncelikle adına aldanmayın yaşamak olarak bilinsede kitapta ölüm, üzüntü, çaresizlik göreceksiniz. Belkide “yaşamaktan” kastıda budur. Belkide olumsuzluklara o kadar odaklanıyoruz ki iyi şeyleri göremiyoruz. Her koşulda yanında olan bir eş, sevdiklerinin yanında olması… bunları göremiyoruz baş karakerimiz Fugui… başlarda bu karaktere gıcık olacaksınız. “kafasını duvarlara vurmak istiyorum” diyeceksiniz. kendisi zengin bir ailenin çocuğu, dadılarla büyümüş ama aynı zamanda kendisi gibi bir babaya sahip. Bu karakter zamanla ona ait olan her şeyi kaybeder. mallarını, ailesini, sevdiklerini… ama her zaman yaşamaya devam eder . duygusal bir mücadele verir ama bu mücadeyi hiç bırakmaz. kominizim esintilerini bulacaksınız. sizin bir dostunuz olacak karekterimiz. 8,5/10
YaşamakYu Hua · Jaguar Kitap · 202670,7bin okunma
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
Puan vermedi·112 syf.··
2025 18. kitabı
2 karakterimiz, George ve Lennie İki ana karakterimiz birbirinden çok farklı karakterler. Zeka olarak, boyut olarak... ama ikiside iyi karakterde insalar. her ikiside hayata tutunmaya çalışıyor. Ortak hayallerine sığınıyorlar. Lennie olmadan George hayallerine ulaşamaz, George olmadan Lennie yaşayamaz. Tek istedikleri kendilerine ait bir topraklarının olması. Kendileri ekip kendileri biçecek kimseye muhtaç olmadan Lennie tavşanlarına kavuşacaktı. hikâyede sevgi, dostluk, ırkçılık, zenginlik, hayaller ...birçok konuya değinildiğini göreceksiniz. "İnsanın iyi olması için akıllı olması gerekmez." Lennie emir alarak yapıyor bazı şeyleri ama en saf duygularla. Tek bir kötü özelliği var; tüylü, yumuşak şeyleri çok seviyor. hep bu sevgisi bela açıyor ona. "Atla! Dedim, atladı. Yüzmesini hiç bilmezdi. Az kalsın ben yetişemeden boğuluyordu. Atlayıp kurtardığım için bana kul köle olacaktı neredeyse. Ona atla diyenin ben olduğumu unutmuştu..." Her şeyin fazlası zarar verir insana… kitabın sonu insanı üzüyor. George ve Lennie'nin hayallerinin trajik bir şekilde yıkılışına sahne oluyorsunuz. düşündüren, sorgulatan güzel bir eser. Okuyacaklara keyifli okumalar dilerim. 9.5/10
Fareler ve İnsanlarJohn Steinbeck · Sel Yayıncılık · 2023211,9bin okunma
Puan vermedi·122 syf.··
2025 17. kitabı
·
25 saatte okudu
·
Okunma: 06 Aralık 2025 00:00
Kendinize en çok kötülüğü yapanın kim olduğunu hiç düşündünüz mü? Bazen bunu fark etmesek de cevap biz olabiliriz… Çıkmaza düştüğümüzde sürekli düşünür, kendimizi yargılarız. Hatalarımızı büyütür, yaptığımız güzel şeyleri görmezden geliriz. Tam da böyle zamanlarda okunabilecek bir kitap olduğunu düşünüyorum Kimi zaman ne yapacağını bilemez insan. Neden bu durumda olduğunu düşünür. Kimsenin onu anlamadığını hatta kimi zaman olmamış durumları varsayar… suçlu arar kendidince Zihnimizde binlerce soruyla meşgul ederiz kendimizi: “Ben mi bir şey yaptım?” “Böyle yapmasaydım değişir miydi?” “Neden kötü olaylar hep beni buluyor?” Bu soruların bazılarına cevap bulacaksınız, bazılarına ise bulmayacaksınız. Çünkü her cevap kişiden kişiye değişir. Ama bir gerçek var ki; bu kitap kendinizi yeniden duymaya başlamanız için harika bir yol arkadaşı. Siz okuyacaksınız, o zaman zaman sizi dinleyecek. Kendinizden parçalar görüp şaşıracaksınız belki de… Kitap, yaşamı dönüştürmek için dört temel anlaşmadan yola çıkıyor: 1)Kullandığın sözde özenli ol Sözlerin iyileştirici ya da yaralayıcı gücü vardır. Dürüst ve sevgi dolu konuş. 2)Hiçbir şeyi kişisel algılama Başkalarının söyledikleri onların kendi dünyalarının yansımasıdır. Üzerine yüklenme. 3)Varsayımda bulunma Sormadan, iletişim kurmadan yargılama. Netleş ve anla. 4)Her zaman yapabildiğinin en iyisini yap Her koşulda elinden geleni yap; böylece kendine kırgın kalmazsın. Her sayfasında gizli bir mesaj var. Sizde kendi mesajınızı bulmak için mutlaka bir şans vermelisiniz 9,5/10
Dört AnlaşmaDon Miguel Ruiz · Ötesi Yayıncılık · 202316,3bin okunma
Puan vermedi·56 syf.··
2025 16. kitabı
·
25 saatte okudu
·
Okunma: 04 Aralık 2025 00:00
incecik bir kitap ama o kadar keyifli ki... bir çocuk düşünün annesiz büyümüş, aynı zamanda babasız. Aynı evde yaşadığı biri var ama babası değil. Çünkü babalık yapmadığını göreceksiniz. Kİtapta Müslümanlığa dairde bir şeyler bulacaksınız. Mösyö İbrahim'i seveceğinize o kadar eminim ki. Mösyö İbrahim ve Momo'nun ilişkisi ise bu kitabı özel kılan. " arap demek MOMO sabahın sekizinden gece yarısına kadar, pazar günü dahil açık bakkal demektir" güzellik Momo her yerdedir. Senin baktığın yerdedir. syf31 mutluluğun sırrı budur, yavaşlıktır. syf46 "cevap vermemek de bir cevaptır syf 32 puan: 9/10
Mösyö İbrahim ve Kuran'ın ÇiçekleriEric Emmanuel Schmitt · Doğan Kitap · 20246,5bin okunma
Puan vermedi·208 syf.··
2025 15. kitabı
öncelikle ismine aldanmayın sevgiliniz olsun veya olmasın, nişanlı, boşanmış vs hiç farketmez herkesin okuması gereken bir kitap. Hele benim gibi yirmili yaşlarınızda hatta başındaysınız MUHAKAK OKUYUN öncelikle kitap 1 günde bitirebileceğiniz, anlatımı yalın ve anlaşılır bir kitap. verilen örnekler gerçek hikayeler. bu sayede denetim odaklı korku kültürü ve gelişim odaklı değerler kültürünü anlamanız kolaylaşıyor. Kitap aslında BİZ kavramını bizlere çok güzel açıklıyor. kitapta da değinilmiş Victor Hugın'nun da dediği gibi "Bir bakış bazen şifa, bazen zehirli bir oktur" kitap aslında evlenmeden önce sorulması gereken, önemli şeyleri vurgusunu yapıyor. ama unutmayın önce siz kendinizi tanımalısınız. kendinizi tanımanız içinde çok güzel bir kitap. Sağlıklı iletişim, ilişkinin yapı taşlarının başlarında yer alıyor. evlenmeyi düşündüğünüz kişini 3 konuda sorumluluk bilinci geliştirmiş olmasını önemseyin - para - zaman - insan ilişkileri 6 tanıklık boyutunun da yaşandığı ilişkiler zamanla güçlenir - sen varsın, umursadığım dikkate aldığım bir kişisin -seni olduğun gibi kabul ediyorum -sen benim için değerlisin, teksin -sana güveniyorum -sevilmeye layıksın -sen hem bir birey olarak bağımsız özgür bir insansın hem de vazgeçilmez bir üyesi olarak benim yaşama ekibime aitsin( syf 114) iletişim olgunluğunun 3 öğesi; -iletişim kurma amacının farkında olmak ve amacı nasıl ifade edeceğini bilmek - söyleyeceklerini, iletişim kurduğu kişinin gözünden değerlendirerek konuşmak - o an içinde bulunulan sosyal ortamı dikkate alarak, nerede, kiminle, ne zaman., nasıl konuşulacağını bilmek unutmayın ilişkide kıskanmak sevgi göstergesi değildir. seven adam kıskanır diyenler lütfen kitabı okur musunuz?
Evlenmeden ÖnceDoğan Cüceloğlu · Kronik Kitap · 20217,5bin okunma