Gülser Çelebi

Gülser Çelebi
@behrewane
Okur...anlar.. Ama yapamaz
Puan vermedi·160 syf.··
2025 50. kitabı
Bütün kitaplarını okuduğum selahattin demirtaş'ı hiç okumayanlar politik tüm yargılarını ve önyargılarını bir kenara bırakıp gerçekten dilini, kurgusunu, ve hayatın içinden yazdığı cümlelerini okudukları gerçek bir yazarı okuduklarını bilerek okusunlar.. Diğer kitapları gibi içine alan bazı yerlerde kahkahalarla güldüğünüz bazen "hadi canım olamaz" dediğiniz bir olay örgüsü ile sizi kucalayacak jamal.. Filmi olacak ilk beş kitap arasına gireceğine de asla şüphem yok.. Çünkü sokak çocuklarını, göçmenleri ajite etmeden tüm gerçekliği ile o gerçekliğin yakınlığını asla bozmadan anlatmış. Yanından bazen korkarak bazen küçümser bir kibirle baktığımız çocukların hikayesine aşkı, anne - oğul ilişkisini, hayatı ve hikayeyi o kadar güzel sığdırmış ki.. Ve şiir Arkadaş Zekai Özger dizeleri kitapta nasıl güzel ışıldıyor.. Sade bir elbisede parlayan bir yaka iğnesi gibi.. Okuyun asla pişman olmayacaksınız.
JamalSelahattin Demirtaş · Dipnot Yayınları · 2025883 okunma
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.

Gülser Çelebi

, bir kitap okudu
Puan vermedi·160 syf.··
2025 50. kitabı
Selahattin Demirtaş
9.1/10 · 883 okunma
Günden kalanlar #yakebikeçokumagrubu
Puan vermedi
Günden kalanlar.. 1920lerden 2.dünya savaşına oradan modern dünyanın kıyısına uzanan bir yolculuk. Başuşak Stevens ve onun "vakar" duruşu ile yaşamı sorgulamasını anlatan bir iç hesaplaşma romanı. İngilizlerin o soğuk ve sisli dünyasında efendilerine bir ömür adayan malikanelerin gizli dünyasının başrol oyuncularının gözüyle dünya,ulus, savaş, barış kavramlarının anlatıldığı çok güzel bir eser. Metaforları o kadar yerli yerinde kullanmış ve kurguya öyle güzel yerleştirmiş ki okurken acaba burada ne demek istedi diye düşünmenize gerek kalmıyor. Stevens size tüm duyguları o dik duruşun, bağlılığın ve adanmışlığın içerisinde anlatıyor..
Günden KalanlarKazuo Ishiguro · Yapı Kredi Yayınları · 20196,9bin okunma
Yaşamımız dilediğimiz gibi çıkmadıysa durmadan geriye bakıp kendimizi suçlayarak ne kazanabiliriz ki?
İnsan oturup öyle olmasaydı nasıl olurdu diye ömür boyu kafa yormamalı