İnsan davranışlarının altında yatan gerçek nedeni bilmek kadar rahatlatıcı bir şey yoktur. Öfke,sevinç,ihanet,sadakat,cesaret,korku...her birinin tarihten,doğadan,kişisel geçmişimizden ya da toplumsal etkilerden veya kültürden kaynaklanan nedenleri vardır.Durup dururken,mucizevi bir şekilde yoktan var olamazlar. İnsanı anlayabilmenin yolu işte bu nedenleri anlamaktan geçer. Hikayesini bilmediğiniz insanı anlayamazsınız,anlayamadığınız insanı sevemezsiniz.Ben babamın hikayesini öğrendikçe her şeye rağmen sevdim onu,anladım çünkü. Onu bu hale nedenleri anladım ve inanın ki bu hikayedeki tek suçlu babam değildi.
Belki de bütün bu nedenlerin kurbanıydı.