Bettul

Bettul
@bettul84
6/10
·392 syf.··
2022 29. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 11 Ekim 2022 15:35
Bazı filmler, kitaplar vardır. Okudukça yada izledikçe sizi mutlu eder. Yazarın diğer kitabı “Aşk Hipotezi “ benim için öyle kitaplardan oldu. Canım sıkkınken alıp okuduğum bir kitap. Beyindeki aşkı, görür görmez yazardan dolayı hemen aldım. Hikaye yine sıcacık, akıcı, okurken bile gülümseten bir kitap. Akıllı, komik Bee ile yakışıklı , zeki Levi’nin düşmanlıkla başlayan gittikçe aşka dönüşen hikayesi. Arada verilen bilgiler, hikayenin akışı sizi sarıyor. Gerçek bir bilim insanı olan yazarda sanırım ciddi bir Matte Curie hayranı :) Eleştirisel diyeceğim tek şey iki kitapta da sıklıkla bahsedilen tekrarlamalar. Yazar sürekli Steam dünyasında kadın olmanın zorluğundan bahsediyor. Büyük ihtimal camia içinden gelen biri olarak yaşanan zorluklar malesef doğru ama iki kitapta da bazen çok fazla mesaj kaygısı hissediliyor. İki Kitapta da güçlü kadın karakterler hoşuma gitti ama ikisininde öksüz ve bağlanma sorunu yaşıyor olması karakter açısından biraz eksik hissetirdi. İki kitapta da eşcinsel karakterlerin aşkı işlenmiş. Bu konuda olumsuz bir düşüncem yok ama sadece tekrarlama gibi geldi. Bunun gibi birçok tekrarlama kitap için sıradanlık getiriyor bence . Yazarın ilk olarak bu kitabını okusam bayılırdım ( hala ilk kitap favorim) ama yukarda da belirttiğim gibi kitapların benzer gitmesi , tahmin edilir olması biraz moodu düşürmedi degil. Bu tarz kitapları seven biri olarak ben kitabı bir çırpıda okudum ve sevdim.
Aşk
Beyindeki AşkAli Hazelwood · Nemesis Kitap · 20221,408 okunma
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖

Bettul

, bir kitap okudu
6/10
·392 syf.··
3 günde okudu
·
2022 29. kitabı
Ali Hazelwood
8/10 · 1.408 okunma
7/10
·80 syf.··
2022 27. kitabı
·
26 saatte okudu
·
Okunma: 25 Ağustos 2022 19:10
Kitabı insan eline alırken bile heyecanlanıyor. Lovecraft gibi bir ismin ve sonrasında bildiğimiz birçok yazarın esin kaynağı bir yazarla tanışmak muhteşem.. Hikayeyi sevdim. Kurgu, akış , anlatım oldukça iyi..Kitaba kendinizi kaptırıp hemen bitiriyorsunuz. Sadece sonu beni tatmin etmedi, novelladan ziyade romana dönecek bir hikaye harcanmış gibi geldi. Zaten sonrasında filme bile uyarlanmış konu.. Dr. Raymond kendini bilinmeyene, metafiziğe adamış bir bilim insanı... Mary adında hayatını bir şekilde kurtardığı bir genç kızla bir deney yapıyor ve sonrasında konu gelişiyor. Günümüz korku edebiyatı ile kıyaslanmasının doğru olduğunu düşünmüyorum. 1890 yılında yazılmış bir kitap , zaten kitabın başı ve 3. Bölüm ayrı öyküler olarak basılmış. Zamanla yazar aslında hikayenin birbirini tamamladığını farkedip bunu birleştirip elimizdeki halini üretmiş. Ben kitabı severek okudum. Korku tarzını sevenler için kesinlikle okunması gereken bir kitap.. Ama günümüz korku edebiyatından daha basit ve hayal gücüne dayalı olduğunu ( ki bence çok daha güzel ) tekrar belirteyim. Son bir dip not; Kitapta pek çok yeni kelime öğreniyorsunuz. Mesela fantazmagorya... Kitabı sevmek için bir neden daha ..
Korku-Gerilim
Yüce Tanrı PanArthur Machen · İthaki Yayınları · 20181,650 okunma
5/10
·125 syf.··
2022 26. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 24 Ağustos 2022 17:37
Gogol’a ait bu kitapta 3 mini öykü yer almaktadır. Ukrayna halk efsanelerinden esinlendigini belirtse dahi , yazarın hayal gücü ile bu yaratığın doğduğu söylenmekte.. İlk öyküde ; Filozof Homa ile bir cadının öyküsü yer alıyor. Bolca betimlemeler olmasına rağmen, özellikle cadı ile olan kilise bölümlerinde hayal gücünüzünde devreye girmesine izin vermiş yazar. Ki bu öykünün çok daha korkutucu olmasını sağlıyor. İkinci öyküde ; Sevdiği kızla evlenebilmek için gereken parayı bulmak için, ruhunu şeytana satan bir adamın öyküsü yer alıyor. Sanırım Ruslar arasında “cadı “ kavramı bir dönem baya popülermiş :) Üçüncü öykü en beğendiğim öykü oldu. Ruhu labetli cadı bir baba ve kızının öyküsü. Cadıya dönüşmüş baba, kızı ve ailesinin üstüne tüm lanetini bırakıyor. Başka hikayelerde öykünün içinde yer almış.Son hikayede kadınlar için yazılan aklı kıt vs tanımlara hafif kızsam da bence güzel bir öyküydü. Genel olarak öyküleri beğendim. Folklorik korku tadında, güzel bir kitap olmuş. Ama dönemimiz korku kitaplarından biraz uzak. Ben uzun uzun tanımlamaları pek sevemiyorum ama buna ragmen kitaba kendimi kaptırmamı engellemedi. Gogol gibi bir yazarın kitabını eleştirmek bana düşmez , okumaktan keyif aldım ama bri daha dönüp okumam sanırım. Benim değerlendirme kriterim de bu oldu artık...
Öykü
ViyNikolay Gogol · İthaki Yayınları · 2020562 okunma