Bettul

Bettul
@bettul84
6/10
·128 syf.··
2022 32. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 19 Ekim 2022 10:03
Çok naif, tatlı bir hikaye. Karakterler her ne kadar o derece şirin olmasa da. Kitabın isminden anlaşılacağı gibi hikaye bir kedi üstüne kurgulanmış. Kedisini çok seven bir adam ve kediye olan sevgisini kıskanan iki kadın... Şozo, kedisi Lili ile beraber yeni karısı ve annesi ile birlikte yaşamaktadır. Yeni eşi Fukuko , evden zorla ve kumpaslarla atılmış eski eş Şinako’dan bir mektup alır. Mektupta çeşitli imalarla, eşinden kediyi istediğini ve Şozo’nun kediyi kendisinden çok sevdiğini , eğer kediyi yollamazsa yeni eşinden de kediyi üstte tuttuğunu yazar. Zaten eşinin gözüne iyi görünmek için kedisever gibi davranan Fukuko, ufak ufak Lili’ye sinirde olamaya başlamıştır. Eşiyle konuşup kediyi gönderir fakat bu sefer daha önce aklına gelmeyen bir nokta Fukuko’yu rahatsız eder. Eski eş , kediye çok düşkün adamı evine getirmek için tuzak mı kurmuştu? Birden eski eş için bir umut, yeni eş için ise endişe başlar. Muhteşem bir gözlemci Tanizaki, kedi ile ilgili ayrıntılar, hikayeyi anlatırken verilen detaylar. Normalde sıkıcı olucak bir konu o kadar güzel işlenmiş ki... Karakterler ve işlenişi çok güzel..Sonu ise hayal gücünüze kalmış. Hikaye bir sonla noktalanmamış, yazar kendi hayal gücünüze bırakmış. Kitabın önsözü de muhteşem , bir tarihçe ile girip bir sürü bilgi veriyor. Kendimce notlar alıp, mutlaka Cellini’nin hayat hikayesini okumalıyım dedim. Ben kitabı çok sevdim. Evimde hayvanım olmamasına rağmen o bağı yakalıyor insan. Kesinlikle okunmalı...
Roman
Bir Kedi, Bir Adam, İki KadınCuniçiro Tanizaki · İthaki Yayınları · 20225bin okunma
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?

Bettul

, bir kitap okudu
6/10
·128 syf.··
5 günde okudu
·
2022 32. kitabı
Cuniçiro Tanizaki
7.3/10 · 5bin okunma
4/10
·120 syf.··
2022 31. kitabı
·
23 saatte okudu
·
Okunma: 15 Ekim 2022 18:58
Bunu söylemeye haddim olmadığını düşünüyorum ama ben kitabı hiç sevemedim. Belki okuduğum ruh hali, belki hikayenin içine girememek ama büyük hevesle aldığım kitap bende hayal kırıklığı oldu. 2 çocuğunu kaybeden ve eşi ile ciddi sorunlar yaşayan Dorothy yavaş yavaş sanrılar duymaya / görmeye başlar. Tam da bu dönemde karsısına denizden, farklı bir dünyadan bulunup getirilen ve üstünde deneyler yapılan bir yaratık çıkar. Aralarında belki de Dorothy’in boşluğundan kaynaklanan bir aşk başlar. Bu arada en yakın arkadası , arkadaşının kızı ve kocası üçgeninde entrikalarda birbirini izler. Sonu sürprizde sayılabilir ama sürekli bir yarım kalmışlık, olmamışlık ile devam eder öykü. Hersey yarım , havada kalmış gibi geldi. Karakterler oturmamış, sizi alıp götüren bir öykü, kurgu yok. Arada yazar düşüncelerini yaratık üstünden gönderme yaparak vermek istemiş ama 2-3 durum dışında onlarda da havada kalmışlık hissi var. Kitabı tekrar, daha kafam boşken bir kez daha okumak istiyorum. Hakkını verememiş olmak korkutuyor beni. Ama normal şartlarda sevemediği kitap oldu ....
Roman
Bayan CalibanRachel Ingalls · Jaguar Kitap · 2020313 okunma
7/10
·128 syf.··
2022 30. kitabı
Kitap bittiğinde, uzun zaman sonra, ilk kez bir ikilem yaşadım. Dazai “karanlık, kasvetli” bir yazar. Hayat hikayesini öğrendiğimde, merakla ilk kitabını alıp okumuştum.Tarzını, depresif olmasına rağmen sevmiştim. İntihar etmeden önce yazdığı, bir tür intihar mektubu sayılacak, yarı otobiyografisinde de pozitif bir anlatım beklemiyordum. Çocukluğu itibarı ile ailesine bile sahte bir maske ile yaklaşan, gerçek iç dünyasını koruyup içindeki palyaço ile insanları tanıştıran biri. Hayatı boyunca sürekli kendinden kaçıyor, aklınıza gelebilecek her tür yanlışı yapıyor. Sürekli bir takım kadınların hayatına girişleri ve onların da hayatlarını çekilmez kılışı, korkaklığı , alkol ve morfin bağımlılığı , kaçışları... Sürekli olarak kendini suçlaması, kendiyle hesaplaşmaları, depresyon hatta ağır depresyon. Sizi, kendi gözünden hayatının, hatalarının içine katışı, kızmanıza rağmen okumayı bırakamamanız . İnanılmaz bir hisle okuyorsunuz kitabı Bir yanınızda kızgınlık duyuyor olaylara. Son derece şımarıkça, bencilce , hayatını heba etmesine inanamıyorsunuz. Bazı davranışlarına akıl , sır ermiyor. Neden ailene dönmedin, neden okula dönmedin, neden evlendin vs vs diye diye içiniz gidiyor.. Ben kitabı çok etkileyici buldum. Düşüncelerini, toplumla uyumsuzluğunu ve ölme isteğini cok net aktarmış. Bence okunması gerekli bir kitap. Ama psikolojiniz uygun olduğunda. O güzel kapak, sakuralar sizi aldatmasın. Spoiler Karısının tecavüze uğradığında sadece seyretmiş olması , benim duymaya çalıştığım empatide son nokta idi. spoiler
Roman
İnsanlığımı YitirirkenOsamu Dazai · İthaki Yayınları · 202560,4bin okunma