Bettul

Bettul
@bettul84

Bettul

, bir kitap okudu
6/10
·49 syf.··
3 günde okudu
·
Okunma: 12 Şubat 2022 20:40
·
2022 8. kitabı
Jules Verne
7.2/10 · 24,9bin okunma
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
4/10
·144 syf.··
2022 7. kitabı
·
9 günde okudu
·
Okunma: 07 Şubat 2022 13:08
Televizyonlarda verilen 2. Sınıf aksiyon filmleri tadında bir kitap. Bir kitabı okumaya başlamadan önce kitap hakkında yorumlara göz gezdiririm. Bu kitap hakkında olumlu hiçbir yorum okumamama rağmen, Sedat Peker’in bahsettiği bir kitap olmasından ve Mario Puzo ne kadar kötü olabilir ki yanılgısından başladım. Kurgu kopuk, karakterler çok yüzeysel, hani yazayım da bitsin mantığında ve içine azıcık erotizm, azıcık intikam, birazcık da aksiyon koyalım diye diye yazılmış bir kitap. Mario Puzo boşuna başka işimle çıkarmamış kitabı... Ve hatta bunun gibi yazdığı hikayelerin bir kısmının “iyi ki” kaybolduğunu söylerken ne demek istediğini en net hissettiren kitap. Üstün hafıza gücü ve beyni olan Michael Rogan, savaş sırasında kendisine ve karısına işkence yapan 7 kişiden intikam alıp , onları öldürmeyi planlıyor. Aslında klasik hikaye ama biraz derinlemesine işlense belki biraz daha okunur bir kitap olabilirmiş ama bu hali vasatın da altı maalesef .... Sedat Peker’in kitabı niye sevdiğini tahmin edebiliyorum ama biz normal insancıklar için okumanın zaman kaybı olacağı bir kitap bence. Belki kafa boşaltmak için bu türü sevenler okuyabilir ama aksi takdirde uzak durmanızı tavsiye ederim.
Polisiye
Münih'e Kadar 6 MezarMario Puzo · E Yayınları · 2014488 okunma
6/10
·172 syf.··
2022 6. kitabı
·
8 günde okudu
·
Okunma: 29 Ocak 2022 23:44
Da Vinci “Son akşam yemeği “ tablosunu yapmaktadır fakat havarilerden biri , Yahuda’yı çizmek için kullanacağı kişiyi bulmakta zorlandığı için tablo, aylar geçmesine rağmen ilerlememektedir. Herkesin çok kötü olarak tasvir ettiği tefeci bile ona göre Yahuda olamaz, çünkü Yahuda sadece kötü değil , kibriyle gözü dönmüş, İsa’ya kibri yüzünden ihanet etmiş kişidir. Leonardo Yahuda’sını ararken , birçok çalışması hakkında hikaye bütünlüğünü bozmadan, büyük zevkle okunan bilgiler de verilir. Aynı dönemde Alman bir tacirde Milano sokaklarında tesadüfen gördüğü ama aşkından deliye döndüğü kadını aramaktadır. Zaman zaman çakışan yollar, ama sizi asla sıkmayan, aksine alıp götüren hikaye... Kitabı okurken yapılan tablolara farklı açılardan da bakacaksınız. Yapacağı bir tabloda yer alan kişilerden biri sağır olacağı için gerçekten sağır birini gözlemlemek isteyen, onun bir müjdeyi aldığında nasıl bir ifade takınacağını görmek için 2-3 ayını sağır birini aramakla geçiren bir üstat. Çoğumuzun bildiği o eserlerde, yüzlerindeki o ifadeyi yakalamak ve hafızasına yada eskiz defterine kaydetmek için aylarca gözlem yapan ustalar. Bu büyük eserler sadece boya , kagıt ve hayal gücü değilmiş. Arka planda aylar, yıllar süren bu emeği düşünmemişim. Kitap bitince tablolarının hepsini tek tek yeniden inceledim büyük ustanın. Da Vinci hayranı olarak zaten isminin geçmesi benim kitabı okumam için yeterli sebep ama insanı doyuran, düşündüren , alıp götüren bir eser. Okuduktan sonra mutlaka açıp kendinize araştıracak birşeyler çıkarıyorsunuz . Kesinlikle okumanızı tavsiye ederim.
Roman
Leonardo'nun Yahuda'sıLeo Perutz · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 20183,050 okunma
5/10
·449 syf.··
2022 5. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 23 Ocak 2022 00:43
Kitabı iki ayrı şekilde ele almam lazım. İlk olarak ; Kitap konusu ile sizi sarıyor, karakterler iyi betimlenmiş, oldukça akıcı ve samimi geliyor. Okurken normal şartlarda sıkılmayacağınız , sizi içine çekecek sımsıcak bir kitap ... Fakat; Kitap çok ciddi hatalarla dolu. Tamam çevirmen hata yaptıysa bile , bunu sonra okuyan , kontrol eden kimse yok mu? İsimler sürekli karışıyor ( Ki karışan isim kitabın ana karakterlerinden ) , bazı cümleler o kadar kopuk ki, ne anlatılmış ne kast edilmiş, dönüp tekrar tekrar okumak gerekiyor. Kitaptan soğutan , bir türlü içine girmenizi engelleyen bir sürü hatayla boğusuyorsunuz. Aslında oldukça iyi bir kitap, yayınevi tarafından sabote edilmiş gibi. İnsan ciddi bir para verip aldığı kitapta böyle hatalara artık üzülüyor . Ben kitabı sadece çeviri hatalarından dolayı bir daha okumam, ve okuyucuya bu kadar saygısız bir tutuma sahip bir kitabın satın alınmasını da doğru bulmam.
Aşk
Ev ArkadaşıBeth O'Leary · Dex Yayınevi · 2020511 okunma