4 bölümden oluşan bu kitabın ilk iki bölümünü soluksuz okudum fakat 3. bölüme geçişte konu kişi bağlantılı olsa da tamamen farklı bir zamana gidildiği için kopuk buldum. Romana girmekte çok zorlandım fakat yazarın dili, süreçler ve sona bağlanış çok beğendim. Doğu medeniyetinin demokrasi savaşını adım adım okumak farklı görüşlerin ortaya çıkması düşürüncüdüydü. Bu kitabın en sevdiğim yeri Ömer Hayyam'ın rubaileri hariç sonu oldu. Geçişlerde ciddi bir sıkıntı vardı. Kitabın sonuda sanki ooo bu kitap çok uzadı hadi bunu da buraya bağlayalım gibi ilerlemiş hissiyatına kapıldım. Farklı bir deneyim. Tavsiyemdir.
Konu konuyu açtı konu nerelere geldi. Yazarın kurgusu, olay örgüsü alışılmışın çok dışında. Bir anda ben neredeydim kimdeydim bu kimdi hissiyatını bırakamadığım bir romandı. Dedikodu seven kitap okusun. Dedikoduyu çok seven bu romanı okusun derim.