Geriye dönüş, sorgulamalar, yaşanmışlıklar ve hiç yaşanmayacaklar. Tüylerimi diken diken eden bir kitap oldu. Yazar o kadar güzel betimlemiş ki kitabın kahramanı Bilge ile her anı birlikte yaşadık. Kısa ama etkileyici.
4 bölümden oluşan bu kitabın ilk iki bölümünü soluksuz okudum fakat 3. bölüme geçişte konu kişi bağlantılı olsa da tamamen farklı bir zamana gidildiği için kopuk buldum. Romana girmekte çok zorlandım fakat yazarın dili, süreçler ve sona bağlanış çok beğendim. Doğu medeniyetinin demokrasi savaşını adım adım okumak farklı görüşlerin ortaya çıkması düşürüncüdüydü. Bu kitabın en sevdiğim yeri Ömer Hayyam'ın rubaileri hariç sonu oldu. Geçişlerde ciddi bir sıkıntı vardı. Kitabın sonuda sanki ooo bu kitap çok uzadı hadi bunu da buraya bağlayalım gibi ilerlemiş hissiyatına kapıldım. Farklı bir deneyim. Tavsiyemdir.