10/10
·152 syf.··
Beğendi
·
2026 28. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 12 Mart 2026 11:30
Genç bir yazar ile tanıştım. MERT OFLUOĞLU. Benim Küçük Şaheserim. Keyifle okunacak bir kitap en başta onu söylemek lazım. Kurgu çok iyi. Üniversite okuyan bir kadın, Azade ve okulda öğretmeni olan Ali Cengiz'in hikayesi. Hocası ile ilişki yaşayan Azadenin günün birinde tamamen tesadüfi bir şekilde eline bir kitap geçer. Azade önüne gelen herşeyi okuyan biridir ama bu kitapta onu çeken kapağında hiç bir görselin olmayışıdır. (kimi okuyucu okuyacağı kitabı kapağına büyük önem verir, kapağın okuyucuyu çekmesi gerektiğini düşünür). Azade Kitabı edebiyatçı olan ve kolay kolay bir kitabı beğenmeyen sevgilisi Ali Cengiz ile okur. Ve olaylar bu şekilde başlar. Karakterlerin kitap sevgisi, edebiyatin insan hayatındaki yeri çok güzel işlenmiş. Okurken bazı yerlerde okuyucu olarak kendinizi bulabilirsiniz. Mesela kitap dolu bir çatı katı kitap okuyanların hep iyi bir insan olarak bilinmesi, güvenilmesi. (bunun böyle olmadığını okuyunca fark edeceksiniz) Kitapta iki şok, bir A101, bir de Bim var Ben birinci şoku değil ama ikinci şoku tahmin ettim. Bakalım siz tahmin edebilecekmisiniz. Okunmalı diyorum. Ben yazarın kalan iki kitabını da okuyacağım genç yazarabaşarılarının devamını diliyorum
Benim Küçük ŞaheserimMert Ofluoğlu · Remzi Kitabevi Yayınları · 049 okunma
Sevmedim
4/10
·260 syf.··
2026 1. kitabı
Kitaptan almak istediğim: sert bir distopyanın etkileri, bunu nasıl başardıkları? Distopyaya karşı gelenlerin teşkilatı… Kitabın verdikleri: ismimizi aslında kendimiz seçmeliyiz, kimliğimiz yok bence herkes kendi istediği şekilde yaşamalı… Yani demek istediğim, yazar çok güzel bir konu bulmuş ama bunu yazmamış. Ben kimlik çatışmaları okumak istemiyordum. Kitabın arkasında yazanları merak ediyordum. Neyse boş bir okumaydı. Mutsuzlukla mücadele ettiğim için okumuştum. Okumadan önce çok heyecanlıydım aylardır bu çizgiromanı almayı bekliyordum. Arkasında yazanlara kanmayın.
1000k
Baby BlueBim Eriksson · Yolgezer Yayıncılık · 202261 okunma
Reklam
Her Şey Vardı, Yani Mantık Hariç Her Şey
4/10
·400 syf.··
Beğendi
·
2025 165. kitabı
·
10 günde okudu
·
Okunma: 31 Aralık 2025 17:03
2025'in son kitabı ve yazacağım son inceleme... Yani, en basit tabirle hayal kırıklığıydı. Seneyi olup olabilecek en kötü şekilde noktaladım sayesinde ama konuyu biraz daha açarsam olay sövmeye kadar gidebilir. Belli olmaz. Keşke okumasaydım, seriye devam etmeseydim dediğim bir kitap oldu benim için Kütüphanenin Sakladıkları . Şöyle bir baktım platformdaki incelemelere ve gördüğüm iyi yorumlardan sonra “Hayırdır kardeş ya, biz aynı kitabı mı okuduk?” diye gidip sorasım geldi tek tek o insanlara. İlk kitap gene daha iyiydi. Hiç değilse onun içerisinde gizem, tarih ve mistik öğeler vardı. Adamlar tutup kayıp olan Kleopatra’nın lahtini buluyordu, daha ne olsun. İşte gelin görün ki bu sefer karşılaştığımız tek şey gereksiz romantizm, bol bol ihanet, aile içi entrika ve bayat ters köşeler oldu. Kitabı baştaki hâlinden alıp sonuç olarak tamamen berbat bir noktaya getirmişler. Yine söylüyorum, keşke okumasaydım; bana bu romanı okuyarak boşa harcadığım saatleri geri verin lütfen. Konusunu hafif çıtlatsam mı, çıtlatmasam mı bilemedim. Ya da neyse ya, son incelemem de tembellik yapmak istiyorum; olamaz mı yani? Zaten bu final kitabı da öyle ahım şahım bir muameleyi hak etmiyor, kimse kusuruma bakmasın. Seriyi genel olarak şöyle bir değerlendirirsem ortalamanın altında kalıyor derdim. Kesinlikle devam kitabına gerek yoktu. Keşke yazar Nehrin Bildikleri ’nde bazı şeyleri biraz farklı ele alsa, isteğe göre sayfa sayısını arttırsa ve ikinci kitaba gerek kalmadan olayı toparlasaydı. Çünkü sayesinde sevdiğim—öyle demeyelim aslında, zira seri boyunca aşırı derecede sevdiğim biri olmadı—kişilerden de sayesinde nefret etmiş oldum. Yahu gömmeyeyim, gömmeyeyim diyorum da neresinden tutsam elimde kalır kitabın; her şey o kadar saçma ve gereksizdi ki. Biri sırf paraya ihtiyacı var diye eşini soyup soğana
1000Kitap
Kütüphanenin SakladıklarıIsabel Ibañez · Artemis Yayınları · 202581 okunma
Ben de az Amazon sayılmam:)
8/10
·416 syf.··
2025 64. kitabı
·
10 günde okudu
·
Okunma: 20 Aralık 2025 22:29
Şunu söylemeden geçemeyeceğim, ben de anne tarafından Themiskyra'lıyım:) Themiskyra günümüzde Terme Çayı'nın bulunduğu bölge. Orada Amazonların yaşadığı zaten biliniyor ama bu kitabı Hannah Lynn in Yunan Kadınları serisinin kitaplarından olduğu için almıştım. Bu tesadüf hoşuma gitti, paylaşmak istedim. Kitaba gelirsek, spoiler vermeden anlatmak zor ama Amazonların en güçlü olduğu dönemi ve azalıp dağıldığı olayları anlatıyor. Serinin okuduğum diğer iki kitabı kadar içine almadı ama gözlerimin dolduğu, duygularımın yükseldiği noktalar da vardı. Genel olarak keyifli bir kitaptı diyebilirim. Mitoloji sevenlere tavsiye ederim. Kitapla ve sevgiyle...
Themiskyra'nın KraliçeleriHannah Lynn · Eksik Parça Yayınları · 20253 okunma
Askerliğimi Yaptığım Buca Cezaevi: (...!)
9/10
·192 syf.··
Beğendi
·
2025 2. kitabı
·
9 günde okudu
·
Okunma: 17 Aralık 2025 01:28
Merhaba Sevgili Kitap Dostları! Kitabı okuduğum süre boyunca, askerliğimi Yaptığım İzmir Buca Cezaevinde yaşadığım bir durum sürekli kafamda/ zihnimde/ ruhumda canlanıyordu.! Bir Cumartesi günüydü ve yıl:1996 Kış mevsimiydi. Görevim ile ilgili kısa bir bilgilendirme yapacağım: Nizamiye(Ana Giriş Kapısı) de görev yapıyordum; Hafta içi gelen görüşmecileri- tutsakların yakınlarının ziyaret/ görüş hakkı olanların kimlik bilgilerini 1. Kontrolünü Görevli gardiyanlar yaptıktan sonra biz de (Askeri Güvenlik Birimi) kimliklerini 'Ziyaretçi Kartı' karşılığında alırdık ve Cezaevi iç güvenliğimize yönlendirirdik. Bu güvenlik kontrolü ve kimliğini Kart karşılığında işlem Tutsakların Vekilleri (Avukatlar) için de geçerliydi. Yaşadığım konu: Biz ve infaz koruma memurları ile aynı nizamiye kulübesinde görev yaptığımız esnada gardiyanlardan; Kemal abi beni çağırdı "Ya dışarıda yaşlı bir kadın var hem ağlıyor hem de bir şeyler söylüyor ama sanırım Kürtçe konuşuyor biz de anlamadık ve nizamiyedeki nöbetçi asker de anlamadı da sen Kürtçe biliyorsun ve gelip bir bakar mısın!" Deyince dışarı çıktım ve beni görür görmez sanki bütün her şeyin yetkilisi benmişim gibi hemen ellerime eğildi ama ben ondan önce davrandım ve ellerinden öperken 'Daye bije tu çima digiri tu gotina xwe lı lave xwe ra bija ez e li tera alikar bım'( Söyle annem sorun nedir söyle ben sana yardımcı olacağım).. Ama bu arada sürekli gözyaşları durmuyor ama benim Kürtçe konuştuğumdan bir nebze de olsa rahatlamıştı. Olayın bu kısmından itibaren benim ve o neredeyse 70-80 yaşlarındaki annemiz arasında geçen Kürtçe diyaloğu Türkçe devam edeceğim. Dedi ki"oğul ben 1 aydan fazladır oğlumu arıyorum. Ben Kars'ta yaşıyorum ve bu bir ayda İzmir'de gitmediğim Hastane, karakol kalmadı, kimse bana doğru dürüst yardımcı olmadı;
Bekle BeniZülfü Livaneli · Can Yayınları · 202518,3bin okunma
Puan vermedi·96 syf.··
2025 48. kitabı
·
2 saatte okudu
·
Okunma: 29 Haziran 2025 18:35
Hikayesini dinlediğim ve merak ettiğim bir kitaptı . Uzun versiyonunu da aldım ve kısa olanı daha çok öğrencilerimin okuması için almıştım . Merak edip onlardan önce ben okudum. Yürek burkan bir hikaye …. Ve bim turna kuşu ….
Sadako ve Kağıttan Bin Turna KuşuEleanor Coerr · Beyaz Balina Yayınları · 202113,4bin okunma
Reklam
Reklam