Bici

Bici
@bintulaise
Puan vermedi·191 syf.··
Beğendi
·
2020 9. kitabı
Adem Özköse tarafından kaleme alınmış, birbirinden etkileyici hidayet öykülerinden oluşan Cennete Otostop kitabı Kendisini bir solukta okudum diyebilirim. Bazı kitapları okurken ruhunuzun dinlendiğini, içinizin ferahladığını hissedersiniz ve elinizden bırakmak istemezsiniz. Her bitirdiğim hidayet öyküsünün ardından bir sonrakine başlamak için sabırsızlandım ve hikayelerin bitmesini hiç istemedim. Farklı milletlere ve farklı dinlere mensup insanların Müslüman olma öyküleri, Kur’ân ile hidayete ermeleri, her biri başlı başına tefekkür sebebi... Ve beni en etkileyenler ise Müslümanları Hıristiyan yapmak için çıktıkları yoldan, Müslüman olarak dönen papazlar oldu. Musa aleyhisselam kıssasında Peygambere karşı kazanmak için yola çıkan sihirbazların, Hak peygamber karşısında topluca imân etmeleri gibi... Kur’an mealini ve Arapçasını defalarca okuyan, ayetlerin manasında tefekkür ederek hak dinin İslam olduğu bilincine varan insanların öykülerini okudukça; imanımın tekrar tekrar tazelendiğini hissettim. Belki kendimden utandım. “Eğer siz Allah’ın dinine yardım ederseniz Allah da size yardım eder.” buyurmuş Rabbimiz. Bu zamana kadar bir insanın Müslüman olmasını sağlayamadık belki, belki bir insanın hidayet sebebi olamadık. Yalnızca bunlar mıdır yardım denince akla gelen? Peki Allah’ın dinini ne kadar yaşadık? Boşlukta olduğumuzu düşündüğümüzde Allah’ın Kuranı’na hangi kuvvetle sarıldık? Yaptığımız iş lezzet veriyorsa Allah’tan yardım görmüşüzdür. Ayaklarımızın sabit durmasını ve bereketi umuyorsak Allah’ın dinine yardım etmeliyiz. O’nun değer verdiklerine yardım ederek ا...
Cennete OtostopAdem Özköse · Pınar Yayınları · 20192,746 okunma
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.

Bici

, bir kitap okudu
Puan vermedi·191 syf.··
Beğendi
·
2020 9. kitabı
Adem Özköse
8.8/10 · 2.746 okunma
Sultan Fatih Ayasofya’yı kılıç hakkı olarak özgürlüğüne kavuştururken ne Kilise’nin tehditlerine, ne de Batılı devletlerin ne söyleyeceğine baktı. Ayasofya kubbesiyle, sütûnuyla İslâm’ındır, İslâm’ın kalacaktır. Bedeli ise yağmur gibi yağan oklara, surların üzerinden dökülen kızgın yağlara aldırmadan surlara tırmanan Ulubatlı Hasan ve on binlerce şehit ve gazi tarafından ödenmiştir. Ayasofya, Allah Rasûlü’nün fethini müjdelediği, kendisiyle birlikte askerini de övdüğü Fatih Sultan Mehmed’in zafer anıtıdır. Ayasofya, yirmi bir yaşında İslâm’ı cihâna hâkim kılacak iradeyi kuşanan devlet adamının fetih mührüdür. Ayasofya, İslâm’a adanmış hayatlara verilen İlâhi armağandır; “Feth-i Mübîn”dir. Ayasofya, Akşemseddin ve Molla Gürani gibi Allah Rasûlü’nün Sünnet-i Seniyyesi’ne bağlı iki ulu hocanın, irfanın Fatih’in şahsında devletleşme tezâhürüdür. İhsan ŞENOCAK #ayasofyacamii #ayasofyakebircamiii
Puan vermedi·200 syf.··
Beğendi
·
2020 7. kitabı
Selamun aleyküm ve rahmetullah Merak eden kardeşlerim için Nureddin Yıldız‘ın ‘İnternet Fıkhı’ isimli kitabından biraz bahsetmek isterim. Kitap; interneti kullanırken, sosyal medya platformlarında gezinirken, bir arkadaşımızı ararken/mesaj atarken, çocuklarımıza telefon kullandırırken ve daha pek çok noktada bir Müslüman’ın tutumu ve davranışları nasıl olmalı’nın üzerinde duruyor. Kitapta internetin kullanılması üzümün kullanılmasına benzetilmiş. Nasıl ki üzümün meyve olarak tüketilmesi helal, alkol olarak tüketimi haram kılınmıştır ve sırf alkol yapılabiliyor diye insan tamamen üzümü kendine haram kılmaz, aynı şekilde internetin helal-haram olarak kullanımı da bizlere kalmıştır. Bu nedenle internetten tamamen uzak olmak da düşünülemez, hele ki bu çağda bu çok imkansız görünmektedir. Bizlere düşen interneti nimet olarak görüp, kul hakkına-haramlara dikkat ederek ve israf etmeyerek kullanmaktır. Çünkü kitapta da bahsedildiği gibi bir telefonun elektrikten daha fazla tükettiği şey insan ömrüdür, zamanımızdır. Bir Müslüman da internet kullanımında ifrat ve tefrit konularında itidalli davranan olmalıdır. Özellikle anne-babaların veya küçük kardeşi olan arkadaşlarımızın “Çocuk ve İnternet Meselesi” başlıklı yazısını okumalarını tavsiye ederim. Twitter’ı oldukça aktif kullanan ve beğeni ve retweet yaparken çok düşünmeyen biriysek; kitabı okuyup, okuduktan sonra bizlerin düşüncelerinde ve davranışlarında neleri değiştirdiğini ölçüp tartmalıyız. Şu an sosyal medya üzerinden bu yazımı okuyan veya en azından interneti - telefonu aktif olarak kullanan kardeşlerim için, okuyacakları kitap listelerinin başına eklemelerini tavsiye ederim Selametle
İnternet FıkhıNureddin Yıldız · Tahlil Yayınları · 20182,532 okunma