9/10
·560 syf.··
Beğendi
·
2025 2. kitabı
YA LEIGH BARDUGO SEN NE YAPMAYA CALISIYORSUN. cok cok guzel yazilmis bir fantastik yani evreni o kadar sevdim ki. sadece hala karakterlerin yaslarinin kucuklugunu asamiyorum. ne demek ben bunlarla ayni yastayim?? hadi oradan adamlar saraydan adam kaciriyo. tamam kurgu ama kurguda da biraz gerceklik payi olaydi be. neyse birde… birileri olmeseydi iyiydi… kalbimde yarasin bitanem… matthiasim…
Crooked KingdomLeigh Bardugo · Orion Books · 20163,262 okunma
Puan vermedi·192 syf.··
2025 54. kitabı
MADAM ARTHUR BEY VE HAYATINDAKİ HER ŞEY MİNE SÖĞÜT 192 SAYFA Kaderle başa çıkmanın tek yolu, ona kafa tutmaktır. Ben kaybolmak istiyorum. Kaybolmak ve unutmak. Aramaktan ve hatırlamaktan yoruldum. Olcayto sahaflardan, antikacılardan eski fotoğraflar toplayıp, bu fotoğraflardaki tanımadığı insanlara yeni hayatlar, hikayeler yazan bir yazardır. Bir gün yolu Madam Arthur Bey'in albümü ile kesişir. Kimdir bu Madam Arthur Bey? Erkek mi, kadın mı yoksa kadınadam mı? Kitaptaki tüm karakterlerle hayatı kesişen bir melek mi yoksa şeytanın ta kendisi mi? Gizemlerle, sırlarla dolu ürküten, karanlık bir hikaye sunmuş bize yine sayın Mine Söğüt. Kendine has tarzı ile fantastik öğelerle başlayıp, cinsel tercihleri nedeniyle toplum dışına itilmiş bir karaktere yol aldık sevgili Bahar ile. Bu zor yolculukta bana eşlik ettiğin için teşekkür ederim bitanem. Daha nicelerini okuyup, nice güzel sohbetlere diyorum. Alt satırlarda yalnızlık, sevgisizlik, batağa sürüklenmiş insanların acı öyküleri bir tokat gibi çarpıyor yüzünüze. Kafanızda bir sürü soru işareti ile sonlanıyor kitap. Öyle ki okuyup bitirdikten sonra yaptığımız sohbette işin içinden çıkamadık biz. Görünmeyen zaman aralıkları, birbiri ile alakası olmayan karakterler, bir anda bu alakasız insanların kesişen yolları. Herkesin ortak noktası mı Madam Arthur Bey, yoksa Madam Arthur Bey herkes mi? Okuyun, siz karar verin o halde. Neden ânı sabitlemek ister insan? Neyi hapsetme arzusudur bu? Sadece bana yeni bir hayat yazın istiyorum delikanlı. Yeni ve hayalperest bir hayat. Başarısızlığı sadece tecrübenin başarısızlığı olarak görüyorlar; yoksa bir doktrinin, felsefenin ya da idealin kendisinin başarısızlığı olarak değil. Her şey karşıtıyla vardır. Kötü olmasa iyi hiçtir. Kaosun karşısında insan aklı hiçbir işe yaramıyor,
Madam Arthur Bey ve Hayatındaki Her ŞeyMine Söğüt · Can Yayınları · 20221,223 okunma
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
Aşkın En Sessiz Hali: Lal Umutlar.
8/10
·488 syf.··
Beğendi
·
2025 62. kitabı
·
8 günde okudu
·
Okunma: 20 Ağustos 2025 15:57
Hepinize selamlar dostlarr, mükemmel bir erkek karaktere sahip olan, uzun zamandır ertelediğim bir kitapla geldimm. ikinci kitabı da varmış, okurum onu da muhtemelen. Ama başlamadan şunu söylemek istiyorum ki fazla uzatılmış bir kitap bence. Sadece bu kitap yeterliydi diye düşünüyorum çünkü birkaç yerde olaylar tekrar ediyor yani. Kitapta kadın cinayetlerine, kadın haklarının elinden alınmasına, fiziksel yahut duygusal her türlü şiddete tepki gösterilmesine ve bir kadının kendi ayakları üzerinde durmasının önemine değinmesi.. beni mutlu etti ya. Bir tarafta katledilen kadınlarımızı kitap karakteri yapıp, acı şekilde öldürüp "benim için kutsal bir vedaydı" diyen yazarlar ve yazdıkları kitaplar bulunurken bir tarafta böyle kitapların olduğunu bilmek.. çok güzeldi. Hem de üniversite okuyan ama işsiz kalan insanların sorunlarını da dile getirdi kitap. Şimdi kitabımız anne ve babası öldükten sonra gaddar amcası ve yengesinin yanında kalmaya başlayan kızımızı anlatıyor. Cemre Erdem, amcasının yanında kalırken ona çok kötü davranıyorlar, hatta okul birincisi olmasına rağmen okutmuyorlar. Hem de sadece konuşamadığı için. Yengesi en sonunda Cemre’ye bakmak istemediğini, artık evden gitmesi gerektiğini söylüyor ve yaşlı biriyle evlendirmek istiyorlar. Cemre de kendi ayaklarının üzerinde durmak, okumak istiyor. Iş aramak için çıkıyorlar, konuşamadığı için kimse ona iş vermiyor tabii. Bir yer hariç. Kuvars Demirhan’ın konağı. Kızımıza orada iş veriyorlar ve yatılı kalmasını istediklerini söylüyorlar. Şimdi Cemre kendini çirkin bulan, yetersiz hisseden, güçsüz, özgüvensiz birisi. Evde hizmetçilik yaparken Kuvars buna aşık oluyor.. ARKADAŞLAAARR KUVARS DEMİRHAN’I BİRAZCIK ABARTABİLİR MİYİZ?! Okuduğum en naif, centilmen, aşık olunası, ilgili, beyefendi karakterlerden
Lal - UmutlarDilek Tarıncı · Epsilon Yayınevi · 2021577 okunma
Chris'im Carter'ım kalpler kalpler...
10/10
·464 syf.·
2025 32. kitabı
Herkese selam. Ya bu adama polisiye/gerilim türünde ikinci "yazarım da yazarım" ünvanını vermedim. İlki aşkım bitanem Jean-Christophe Grangé 'dir. Adamın her kitabını okuyup son kapağı kapattığında "ulan biz ne okuduk ya" demeyen yoktur bence. Yine çok güzeldi. Kurgu müthiş, merakta bırakan kısa bölüm sonları müthiş, baymıyor, uzatmıyor. Daha ne istersiniz. Sormadan söyleyim katil tahminim doğru çıkmadı. Bir yerden bir şeyleri yakaladığımı sanmıştım ama Ölüm Sanatçısı'nı bulma işini de Hunter'a kaptırdık djdjdj. Ayrıca bu kitapla hayatımıza bir güneş gibi doğan, geçmişten tanıdık bir yüz Alice bacımı da çok sevdim. Umarım müzmin bekar Hunter'ımıza iyi gelecek, yaralarını saracak artık gjdfjfj. Şu ana kadar okuduğum Hunter serisindeki en rahatsız edici katilin bu kitapta olduğunu söyleyebilirim. Gerçekten soğukkanlılığı tüylerimi diken diken etti. Şu adamın kitaplarını okuyun arkadaşlar, kitapların seri olması önemli değil her kitap başka bir olay anlatıyor Allah aşkına alın ve okuyun. Başka da bir şey demiyorum. Kitabın konusuna geçiyorum ama çok üstün körü anlatacağım zira spoilersız zor. Ölümcül kanser hastası bir savcı, malulen emekli bir polis memuru, bir psikolog... Los Angeles şehrinin onlarca yıldır gördüğü en korkunç katilin kurbanları. Ölüm Sanatçısı. Bu ismi alması bir tesadüf değil. Kurbanlarına akla alınmaz işkenceleri yaptıktan sonra onların koparılan ve kesilen vücut parçalarını bir araya getirerek kanlı, çarpık ve (anlaşılmaz?) bir şekle sokup heykel haline getiriyor. Robert ve Garcia'nın işleri bu sefer daha da zor çünkü katilin ardında bıraktığı bu "heykellerle" ne anlatmak istediğini keşfetmek için çok da zamanları kalmadı. Katilin dur durak bilmeden yeni eserler vermeye devam etmesi an meselesi. Herkese keyifli?okumalar. Ölüm Sanatçısı Chris Carter Puanlamam; İlk üç puan
Alıntı
Ölüm SanatçısıChris Carter · Pegasus Yayınları · 2025186 okunma
Duygu ve Düşünce
10/10
·428 syf.··
Beğendi
·
2025 3. kitabı
Fantastik kitaplar. Ah canım eserler. Beni evrenler arası seyehatlara çıkarıp, nefes almamı sağlayan, gerçek dünyaya dönünce özlem duyduğum, bitanem hazinelerim. Bir kitap okumak demek 10 hayat yaşamak demek. Cümlelerin içinden dalıp onlara yardım etmeye çalışmak, beni de aranıza alın nolursunuz demek. Karaktere aşık olup, ölürse eğer bi müddet ara vermek. Kitap okumak, okumak değil yaşamak.! Yine bir inceleme yazısı yazmaya çalışırken duygularıma engel olamamam. O zaman diyorum ki. Kitap bir kültürdür. ben ise duygu kadınıyım. Sen okursun, okumazsın, okursun anlamazsın beni ilgilendirmez. Ahahah. Ne alaka Seda incelemeye devam et! :) Yüzüklerin Efendisi Filmlerini küçük büyük herkesin izlediği, herkesin hayran olduğu bir evren. Benim ise hayranlığım Sam karakterine. Hayata karşı cesur olması. Hiç bilmediği hayata karşı! Her zaman arkadaşının yanında olması. Ah Sam. Fav karakterim. Ağaç adam. Gandalf, Frodo, Meri, Aragorn, Gollum. Ve Legolas. Kızların sevgilisi. Ve benimde Elf gözlerin neler görüyor Legolas? Hepsinin hikayesi kendine özel. Hepsi çok güçlü. Unutmayın ki korkmakta bir güçtür ve yanında arkadaşların olması en büyük ödüldür. Herkesin bildiği bir seri olduğu için ben içimden gelen duyguları yazmak istedim. Yüzde birini sadece! Çok güzel inceleme yazan arkadaşlar var. Hepsine çok selamlar. O zaman ne duruyorsunuz dostlarım. Başlayın bu güzel evrene ve selam söyleyin benden tüm dostlara.
Yüzüklerin Efendisi - Kralın DönüşüJ. R. R. Tolkien · Metis Yayıncılık · 201811,6bin okunma
9/10
·480 syf.··
Beğendi
·
2025 2. kitabı
·
13 günde okudu
·
Okunma: 02 Mart 2025 00:00
Bir aşk bu kadar mı güzel, saygı ve sevgi dolu olur. Ama olmamalı; maalesef yasak. Bir tarafta evli çoluk çocuk sahibi, hem eşten hem anneden yüzü gülmeyen, yaşamın ne olduğunu Leyla ile öğrenen Yücel, bir tarafta korkunç bir ihanetle kendini bir anda İzmir'de bulan, anne baba sevgisi nedir bilmeyen aile deyince aklına anneannesi ve can arkadaşı Aylül gelen diplomat çocuğu Leyla. Bazen mektuplar sıksa da elinizden düşüremeyeceğiniz harika bir roman. Yıllar önce sanırım okumuşum ama tekrar okuduğuma da ayrıca sevindim. Okumanızı tavsiye ederim. Keyifli okumalar.
BitanemCandan Özer · Panama Yayıncılık · 2013258 okunma