Bir insanı kendi varlığının getireceği sorumluluktan korumak isteyecek kadar sevmek... Etkilenmemek elde değil. Bu bir mektuptan oluşan kitabı Kürk Mantolu Madonna'dan hemen sonra okudum ve bu kadar saf ve derinden seven iki insanın hayatlarına tanıklık ettim...
Niçin ilk defa gördüğümüz bir peynirin evsafı hakkında söz söylemekten kaçtığımız halde ilk rastgeldiğimiz insan hakkında son kararımızı verip gönül rahatıyla öteye geçiveriyoruz?
Bitirdikten sonra, hayatın kargaşasına karışmaktan kaçtığınız, ruhunuzdan geçen cümleleri dinlemek istediğiniz, bir köşede elinizde bitirdiğiniz kitapla öyle sessizce kalmak istediğiniz kitaplar vardır. Kürk Mantolu Madonna, ruhumu hem incelten hem de acıtan işte o kitaplardan.