Aynı olaylar defalarca aynı şekilde yaşanıyor ;çünkü onları değiştirmek istemiyorsun .Yine şikayet ediyor yine dünyayı suçluyor ve yine dışardan birilerinin senin incittiğine ya da talihsizliklerinin sebebi olduğuna inanıyorsun .Zamanın döngüsüne sıkışıp kalmış sıradan birinin geleceği olamaz.Yalnızca tekrar tekrar kendini yineleyen bir geçmişi olur.
Kendini gözlemleme , insanın dünyanın yürüyen bantlarına kendisini nelerin bağladığını görmesini sağlar ; eskimiş fikirler ,suçluluk duygusu ,ön yargılar ,gerginlikler ,felaket beklentileri … Bu bir kopma ,sahte uykudan çıkma ve yeniden uyanış eylemidir. Kendini gözlemlemek , kendini düzeltmektir.