Kuran'da Şeytan'ın Allah'a isyanının nasıl anlatıldığı hiç dikkatinizi çekmiş midir? Adem karşısında öteki melekler gibi secde etmeye yanaşmamıştır Şeytan. 'BENİ ATEŞTEN YARATTIN, ONU İSE ÇAMURDAN.' . Şeytanı kafir yapan cümle budur. Oysa bu sözde ne bir yalan, ne bir yanlış, ne de bir inkar vardır... Sonu cehenneme ulaşacak olan o büyük isyanın temelinde ne Allah'ı inkar vardır; ne de O'nun yaratışını inkar. Her şey 'üstünlük' vehmiyle başlamıştır. İblis 'Ateşten yaratılan çamurdan yaratılandan üstündür' diye bir zan üretmiştir. Onu kafir kılan budur.
Kuran Okumaları-Metin Karabaşoğlu, Karakalem Yayınları
Uzun sözün kısası, ortalık dolup taşıyor, kişisel kibir reklamları ve kibir kuruntularıyla... Çünkü aslında dürüst olmayı, yiğit olmayı, iyi olmayı filan istemiyor kimse, herkes sadece üstün olmayı istiyor. Oysa insanın kendisine ait gerçek özellikler, gerçek tanımlar, gerçek farklar üzerinde bile gereğinden fazla durması ve bunu bir kibir kıstası yapması da 'şeytanca' bir ırkçılıktır.