Ciltli Özel Baskı

Mahşer

Stephen King
Çevirmen:
Canan Kim
Reklam

Yorumlar ve İncelemeler

Puan vermedi·1080 syf.··
2026 19. kitabı
·
127 günde okudu
·
Okunma: 31 Mayıs 2026 17:48
Bu kitabı üniversitedeyken okuduğumda dört yüz küsur sayfaydı. Bu kadar yıl sonra kitapta neyi sansürlediklerini merak ettiğimden tekrar okudum. Tekrar okuma süresi 187 gün sürmüş olsa da sonunda bitti Biraz da Mahşer’den bahsedelim. Dünya salgınla yok olmuş, umut ile umutsuzluk arasında sıkışmış bir dünyanın ta kendisiydi. İnsanlığın büyük kısmını yok eden salgının ardından geriye kalanların hikâyesini okurken sık sık şu soruyu sordum: “Ben olsaydım hangi tarafta yer alırdım?” Mahşer’in en etkileyici yanı korkusunun canavarlardan ya da doğaüstü olaylardan gelmemesi. Asıl korku insanın kendisinden geliyor. Düzen ortadan kalktığında, kurallar yok olduğunda ve herkes yeniden başlamak zorunda kaldığında ortaya çıkan tablo insanı uzun süre düşündürüyor. Evet, kitap oldukça uzun. Hatta bazı bölümlerde “Acaba biraz hızlansa mı?” dediğim anlar oldu. Ama dönüp baktığımda bu uzunluğun hikâyenin ruhuna hizmet ettiğini düşünüyorum. Çünkü Stephen King bize yalnızca bir olay örgüsü sunmuyor; yaşayan, nefes alan bir dünya kuruyor. Mahşer’i okurken zaman zaman gerildim, zaman zaman duygulandım, bazı karakterlere öfkelendim, bazılarını ise korumak istedim. Bu kitapta en sevdiğim şey karakterlerin yalnızca iyi ya da kötü olmamasıydı. Stu Redman, sakinliği ve sağduyusuyla güven veren bir karakterdi. Frannie Goldsmith, yaşadığı tüm zorluklara rağmen umudunu korumaya çalışırken insanın içine dokunuyor. Larry Underwood başlangıçta çok sevilesi biri olmasa da yaşadığı değişimle beni en çok şaşırtan karakterlerden biri oldu. Ve elbette Nick Andros… Kitabı bitirdikten sonra bile aklımda kalmaya devam eden karakterlerden biri oldu. Bir tarafta iyiliğin sembolü gibi duran Abagail Ana, diğer tarafta karanlığın vücut bulmuş hali Randall Flagg… Aslında kitap yalnızca bir salgın sonrası
MahşerStephen King · Altın Kitaplar · 20173,931 okunma
İYİLİK VE KÖTÜLÜK.TARAFINI SEN SEÇ.
9/10
·1080 syf.··
Beğendi
·
2020 19. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 08 Şubat 2020 10:57
Bazı kitaplar vardır,hayatınıza adeta hükmederek hayatınızı ele geçirir.İşte Mahşer de böyle bir kitap. Önce kitap ile nasıl tanıştığımızı anlatmak istiyorum.Bundan tam 6 yıl önce kütüphanede çizgi roman bölümüne bakarken bu kitabın çizgi romanını gördüm ve hemen o dakika ne işim varsa bırakıp hırslı bir şekilde okudum.Sonra kitabını alıp okudum ama o zamanlar sadece bir grip virüsünün tüm dünyayı yok etmesi şeklinde yorumlamıştım.Hazır King okumak istiyorken ve Coronavirüs mevcutken tekrar okumak istedim. Mahşer kitabının konusu süpergrip adlı bir hastalığın dünyanın %99’unu öldürmesi sonucu geride kalan insanların toplumu yeniden inşa sürecini anlatıyor.Kitabın temel ve kilit noktası bu.Toplum diyoruz her toplumun bir lideri vardır ve iki kişi lider olmak için kendini öne sürüyor.Abigail Ana ve Randall Flagg.Konu bölümünün bu kadar yeterli olduğunu düşünüyorum. Kitap hakkındaki düşüncelerime gelecek olursak kitap size hayatın hiç görmediğiniz noktalarını gösteriyor bununla da kalmıyor insanların psikolojik yönlerini daha iyi anlamanızı sağlıyor.Özellikle etkilendiğim birkaç nokta var onlara değinmek istiyorum. Kitap aslında 3 bölümden oluşuyor.Gribin yayılması,İnsanların bir araya gelme süreci ve son diye adlandırdığım o değişik kısım var. Kitap aslınde hem apokaliptik hem post apokaliptik.Bu türde sanırım çok nadir rastlanan bir durum. Değinmek istediğim noktalardan biri sevgisizliğin bir insanı ne kadar canavarlaştırabileceği.Bizi var eden zaten çevremizdeki insanlar ve onların bizi sevmesi değil midir ? Bana bunu harika bir şekilde gösterdi bu kitap. Bazı insanlar vardır onlara altın testide istediğinizi sunun yaratılıştan gelen bir kötülüğü vardır ve bunu siz değiştiremezsiniz.Bu düşünceyi bana kitap öyle bir şekilde aşıladı ki ben bunu bir daha
Edebiyat
MahşerStephen King · Altın Kitaplar · 20173,931 okunma
10/10
·1080 syf.··
2020 38. kitabı
"Sırf korkunun olduğu yerde sevginin var olup gelişmesi... mümkün değil." Mahşer, biz fanilerin de benzerini yaşadığımız bir süpergrip evreninde kötüyle iyinin, korkuyla sevginin çarpışmasının Eski Ahit'ten fırlamışçasına anlatıldığı bir süperroman. Bir saga. Yüzüklerin Efendisi'ne koşut giden bir yol hikayesine dönüşmeden önce bir mahşer hazırlığını anlatan romanda Stephen King, tüm yeteneklerini bir araya toplayıp onlardan bir ordu teşkil etmiş. Derin Hristiyanlık tarihi bilgisi, kötücül bir sembolizm kurgulama, karakter derinliği (kadınlar, deliler, çocuklar, sosyopatlar ve iblisler dahil) yaratma gücü ve tümdengelimci bir hikaye anlatma kapasitesi. King'in en önemli yeteneklerinden kurduğu ordusuyla ortaya çıkan Mahşer, Corona günlerinde okunması anayasal zorunluluk haline gelmesi gereken bir roman. Böylece finalde sorulan ders alınmış mıdır sorusu hakkında da uzun uzun düşünme imkanı bulmak için kendimizi ruhsal bir karantinaya alma fırsatını da yakalamış oluruz.
MahşerStephen King · Altın Kitaplar · 20173,931 okunma
10/10
·1080 syf.··
Beğendi
·
2021 69. kitabı
·
36 günde okudu
·
Okunma: 04 Temmuz 2021 16:11
Ve uzun zamandır devam eden okumayı bitirdim. King'den okuduğum ilk kitap oldu #mahşer O kitabını okumak istemiş ama yarım bırakmıştım bu kitapta da pek ümidim yoktu ama King hakkını vermiş. Kitap çok akıcı ve konusu o panik hali bana yaşadığımız şimdi ki corona zamanının ilk yıllarını hatırlattı.
MahşerStephen King · Altın Kitaplar · 20173,931 okunma
10/10
·1080 syf.··
Beğendi
·
2021 3. kitabı
·
6 günde okudu
·
Okunma: 26 Ocak 2021 20:26
‘’İyi bir hikayenin ihtişamı, sınırsız ve akıcı oluşundan kaynaklanır; iyi bir hikaye, okuyucuda kendi özel tarzında iz bırakır.’’ -Stephen King Mahşer, uzun zamandır okumak istediğim bir romandı ve sonunda okuyabildim. Bu salgın döneminde okumak biraz garip gelmedi de değil. Kitap üç bölümden oluşuyor. İlk bölümde karakterlerin virüsün yayılmasından önceki yaşamlarından parçalar görüyor, onları yakından tanıyoruz. Virüs yayılırken ki korkularını, endişelerini ve çaresizliklerini iliklerimize kadar hissedebiliyoruz. İkinci bölüm benim en sevdiğim bölüm oldu diyebilirim. Kurulan komitedeki tartışmalar, Abigal Ana’nın yanına gelirken yaşadıkları, yolda karşılaştıkları zorluklar, sosyolog Glen’in toplum hakkındaki düşünceleri ve karakterlerin gelişimlerini okurken büyük zevk aldım. Dört büyük kahramanımızın batıya yolcukları sizce de eğik değil miydi? Nefes almadan okudum. Üçüncü bölümün biraz daha uzun olmasını beklerdim. Tatmin olmadığım tek şey Flagg’in sonuydu. Bunun dışında müthiş bir okuma serüveni geçirdim. Nick, Tom, Flagg, Harold, Larry ve Çöpçü Adam karakterleri uzun bir süre benimle kalacak. Kompleks karakter tanımına o kadar uygunlar ki.. Değinmeden geçmek istemiyorum, Harold, geçmişindeki güvensizlikleri ve travmaları bir kenara bırakabilmeyi başarabilseydi özgür bölge için vazgeçilemeyecek biri olurdu. Keskin zekası ve ağır işlerden kaçmayışı göz ardı edilecek şeyler değil. Uzun lafın kısası oldukça kalın bir kitap olmasına rağmen sizi içine alan çok akıcı bir roman. Bu kadar zamandır erteleyip okumadığım için pişmanım. İyiliğin ve kötülüğün bu destansı savaşını okumak isteyenler beklemesinler hemen başlasınlar.
1000Kitap
MahşerStephen King · Altın Kitaplar · 20173,931 okunma
Puan vermedi·1080 syf.··
2019 3. kitabı
·
40 günde okudu
·
Okunma: 16 Şubat 2019 16:34
1079 sayfaya bakarak hiç off nasıl okuyacağım demedim.Stephen King’se hemen akar gider biliyorum.Çok uzun incelemeler var kitap hakkında hepsini okuyamadım spoiler var dediler 🤣Ama heyecanlandım .Bakalım kaç günde bitecek ve ben ne kadar uzun bi inceleme yazacağım..Ama genel görüşüm yazardan dolayı çok iyidir eminim
MahşerStephen King · Altın Kitaplar · 20173,931 okunma
7/10
·1080 syf.··
Beğendi
·
2021 9. kitabı
·
31 günde okudu
·
Okunma: 06 Mayıs 2021 12:42
Kötülüğü seçip kötü olmayı bile beceremeyen pisi pisine ölen Nadine'ye hala gıcığım..En sevdiğim favori karakterim Tom cullen..En kötü bulduğum beni rahatsız eden ise Çöpçü bence kötü adam flagı geride bırakacak kadar etkiliydi..Kitabımızın konusu ise biyolojik deneyler yapan bir ülkenin işi batırmasıyla ortaya çıkan süpergrip virüsüyle insanlığın yok oluşunu anlatıyor şimdinin koronavirüsüne benziyor.. Kalan insanların yeniden bir topluluk kurabilme çalışmaları ve iyinin kötü ile mücadelesi işleniyor çok fazla karakter var bu benim hoşuma gitti çünkü tüm karakterlerin bağlantısı çok güzel kurulmuş ve bilim ile mistik güçler harmanlanmaya çalışılmış ama romanın sonu beni tatmin etmedi. Herşey çok farklı olabilirdi...
Edebiyat
MahşerStephen King · Altın Kitaplar · 20173,931 okunma
Kitaplar artık bedavaydı. Fikirler özgürdü.
9/10
·1216 syf.··
2021 5. kitabı
·
11 günde okudu
·
Okunma: 11 Ocak 2021 14:57
okuyucunun bakış açısını değiştirmesinde yardımcı olacak bir roman ve fazlasıyla kalın fakat detaylı bir eser, sakin kafayla okunması gerekiyor özelliklede günümüz covid19 olduğu bu karantina günlerinde, yazarımızın gereksiz uzantıları yada detayları yok, her detay bir ipucu ve daha iyi anlamamızda olanak sağlıyor. üstad king mükemmel bir psikolojik-gerilim yazarı . kurgusal karakterlerin ruhsal durumunu ,psikolojisini olanağını dahi okuyucuya yansıtma konusunda öyle çok başarılı ki okurken çoğu kez yaşadım bu durumu dolu, dolu yaşanılacak/hissedilecek bir kitap 1216 sayfalarını okurken hiç yorulmadım aksine sabırsızlıkla okutturdu. benim dikkatimi çeken kitaplar keşfedilmemiş veya kitabı benimseyerek okunmamış eserlerdir ki, bu eser öyle keşfedilmesi gereken şaheser bana göre ayrıca şu an stand diye dizisi yayınlandı psikoloji, bilim kurgu severlere tavsiye ederim, popülerizimi sevmeyen bir birey olarak başka kitapları keşfedip inceleme yapmak dileğiyle şimdiden okuyacaklara keyifli okumalar dilerim
1000Kitap
MahşerStephen King · Altın Kitaplar · 20173,931 okunma
9/10
·1080 syf.··
2021 18. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 05 Haziran 2021 22:25
Nihayet bitirebildim kitabı. Şuan Stephen King kitaplarının neden sürekli filminin çekildiğini çok daha net anlıyorum. Kitap o kadar muhteşem bir kurguyla yazılmış ki, sanki bir kitap okumuyor da film veya dizi izliyorsunuz. Her bölüm bir dizi gibi. İşin tuhaf yanı bu kitap henüz adam akıllı bir dizi veya film olarak çekilmemiş. Eskiden mini dizi gibi bir çekim yapılmış ama eski imkanlarla. Şuan izlediğim bir fragmanda The Stand olarak bir dizi çekiliyor sanırım. Yayınlanacak mı bilmiyorum çünkü 2020 Aralık ayında gösterimde denilmiş fakat hala yok. Belki pandemi sebebi ile geciktirilmiş. Umarım yayınlanır ve bu muhteşem kurgu da hakkettiği yere gelir.
MahşerStephen King · Altın Kitaplar · 20173,931 okunma
9/10
·1080 syf.··
Beğendi
·
2020 21. kitabı
·
31 günde okudu
·
Okunma: 15 Nisan 2020 21:49
Bu Corona günlerinde Mahşer kitabını okumak hem çok farklıydı hemde duygusal açıdan yorucuydu. Kitabı geçen yıl İzmir TÜYAP Kitap Fuarından almıştım. Okumak bugüne nasipmiş. Kitabın başı oldukça yorucuydu bence çünkü sürekli yeni bir karakter ve yeni bir mekan giriyordu kurgunun içine ancak bunlar da kurgunun anlaşılması için şarttı bence ki zamanla karakterlere alışıp kurgunun içinde akıp gidiyorsun ancak son benim istediğim ya da beklediğim bir son muydu emin değilim. Spoil vermek istemem ama sevdiğim karakterlerin kaybı beni çok üzdü ancak her türlü şeye rağmen geride kalanlarda bir o kadar mutlu etti beni. Aslında kitap harika bir bilim kurgu ve fantastik kitabı ancak içindeki konu itibariyle biraz belli yerlerde distopyaya da kaymış. Güzel olmamış mı? Olmuş bence. Kitap kendi kurgusu içerisinde aslında seni iyiyi ve kötüyü seçmeye yönelik bir tutuma itiyor bir yerde. Bu kısımın oluşturulan ana karakterler üzerinde yapılması akılcı olmakla beraber belli bir noktadan sonra bunaltıcı da olmadı değil. Ha diyeceksin arkadaşım o zaman kitaba niye kalkıp dokuz puan veriyorsun diye. Vereceğim tabi. Kolay mı bilim kurguyla fantastik öğeleri birleştirip dönem dönem distopyaya yakınlaştırıp sonrasında oradan çekip almak? Ben şahsen okumanızı isterim. Kitabı bitirmek bir ayımı aldı ancak gündüz ayrı akşam ayrı kitap okuduğum için yavaş ilerledim. İyi ki de yavaş ilerlemişim. Kitabı resmen içime işledim. Herkese bol kitaplı günler.
MahşerStephen King · Altın Kitaplar · 20173,931 okunma

Yazar Hakkında

Stephen KingYazar · 124 kitap
Stephen Edwin King (d. 21 Eylül 1947, Portland, Maine), korku, doğaüstü kurgu, gerilim, suç, bilimkurgu ve fantazya türlerinde eserler üreten Amerikalı yazar ve senarist. Kitapları toplam 350 milyon kopyadan fazla sattı ve çoğunun film, televizyon dizisi, mini dizi ve çizgi roman uyarlamaları yapıldı. Yedi tanesi Richard Bachman müstear ismiyle olmak üzere, 62 roman ve 5 kurgu dışı eser yayınladı. Ayrıca çoğu, kitap koleksiyonlarında yayınlanan 200 kadar öykü yazmıştır. İlki 1987 yılında Sadist (Misery) romanı başta olmak üzere toplam 15 kez Bram Stoker Ödülü'ne layık görüldü. 2003 yılında Ulusal Kitap Vakfı (National Book Foundation) tarafından "Amerikan Edebiyatına Üstün Katkı Ulusal Madalyası" ile onurlandırıldı. 2004 yılında Dünya Fantazya Konvansiyonu (World Fantasy Convention) tarafından "Yaşam Boyu Başarı" ödülüne layık görüldü. 2007 yılında Amerikan Gizem Yazarları Organizasyonu (Mystery Writers of America) tarafından "Grand Master" ödülüne layık görüldü. Amerikan edebiyatına yaptığı katkılar nedeniyle, 2015 yılında Ulusal Sanat Vakfı (National Endowment for the Arts) tarafından "Ulusal Sanat Madalyası" ile onurlandırıldı. İlk romanı Göz (Carrie) 1974 yılında yayımlanmıştır. Özellikle 1982 yılında başlayıp 2005 yılında sona erdirmiş olduğu Kara Kule (The Dark Tower) serisi ile ünlüdür. Yeşil Yol (The Green Mile), Esaretin Bedeli (the Man Who Loved Rita Hayworth aka the Shawshank Redemption) gibi pek çok kitabı senaryolaştırılıp beyaz perdeye aktarılmıştır. İlk profesyonel kısa öykü satışını The Glass Floor adlı öyküsüyle Starling Mystery Stories'e yapmıştır (1967). Kitaplarının çoğu memleketi Maine'de geçer. Kaynak: tr.wikipedia.org/wiki/Stephen_King