Tahmini Okuma Süresi:
10 sa. 49 dk.
Sayfa Sayısı:
382
Basım Tarihi:
21 Mart 2019
İlk Yayın Tarihi:
1995
Yayınevi:
Altın Kitaplar
Orijinal Adı:
Misery
Orijinal Dil:
İngilizce
Orijinal Ülke:
Amerika Birleşik Devletleri
ISBN:
9789754050134
Ülke:
Türkiye
Dil:
Türkçe
Format:
Karton kapak
Reklam

Yorumlar ve İncelemeler

Empati kurmadan okuyamayacağınız o kitap!
9/10
·382 syf.··
2025 87. kitabı
·
8 günde okudu
·
Okunma: 07 Ağustos 2025 17:23
Bitti... Yoksa bitmedi mi? Hâlâ bir yerlerden Annie Wilkes çıkacak gibi hissediyorum. "Bitmedi!" "Her şey daha yeni başlıyor," der gibi! Parmaklarımı kontrol ediyorum, hepsi tam mı diye... Dönemiyorum şimdiki zamana! "Ve şimdiki zamanda yaşayamıyorum işte. Yaşarsam çıldırırım." "Çünkü yazarlar her şeyi hatırlarlar, Paul. Özellikle acıları, ıstı­rapları." En sevdiğiniz yaşayan yazar kim? Onunla bir gün yolunuzun kesişmesini ister miydiniz? Uzun uzun kitaplarından konuşmayı. Ve çok daha fazlası... Ne demek olabilir ki bu çok daha fazlası?! Paul Sheldon, -ünlü bir yazar- Bir dağ yolunda trafik kazası geçirir. Mevsimlerden kış, kar fırtınası... Hani bazı yerler vardır, şimdi burada ölsem kimsenin haberi olmaz, diyeceğimiz. Lâkin "şanslıdır" Paul, olmayacak bir yerde onun bir hayranı çıkar karşısına... Ne büyük lütuf değil mi, tam her şey bitti derken, bambaşka şeylerin başlıyor olması! Ne başlangıçtı ama tahayyül bile edemeyeceğiniz, ve ne bitiş, damarlarınızdan akan kanın dahi durduğunu hissedeceğiniz! "Sürpriz sonlardan söz edildiğini duydum ama bu kadarı da fazla..." "Akşamlar, Şehrazat, dünyanın her yerine aynı kederle mi iner?" Bir Aşk Masalı Şehrazat'ı bilir misiniz? Efsanevi Pers Prensesi... Binbir Gece Masallarının anlatıcısı. "Binbir Gece Masalları hakkında söylenen çok yaygın iki söz vardır. Birincisi, bu kitabı baştan sona şimdiye kadar kimsenin okuyamadığı üzerinedir. İkincisi, Binbir Gece Masalları'nı baştan sona okuyan kişinin öleceği üzerinedir." "Yazmasaydım, delirecektim," diyor Montaigne, Paul Sheldon'un önünde de iki yol vardır: Yazmak ya da ölmek... Her gün bir uzvunu yitirir gibi, yaşamanın mı yoksa ölmenin mi ağır bastığını bilmeden... "Kitabı yazmak bir işkenceden farksızdı. Romanı bitirmek de hayatının sona ermesi demek olacaktı." "Paul, beni
SadistStephen King · Altın Kitaplar · 20195,7bin okunma
İnsan en vahşi hayvandır. Sadist bana bunu iyice anlattı.
10/10
·637 syf.··
Beğendi
·
2023 12. kitabı
·
39 günde okudu
·
Okunma: 16 Nisan 2023 19:36
Merhaba 1K okurları! Yılbaşında hedefimi belirlerken kendime bir liste çıkardım. Bu yıl şiirler, ruhuma denk gelecek kitaplar ve bir yandan da Stephen King kitaplarıyla geçirmeği planlamıştım. Ve çok sevdiğim, hatta oğlum gibi gördüğüm Hakan'ın yazarın biografisine kadar (benim bildiğim kadarıyla) bilgili olduğunu öğrendiğimde hangi kitabıyla başlarsam seriyi bozmam diye sordum. Bana; "İlk Sadist'le başla abla," dedi. Kendisine pdf için de teşekkür etmiş olayım:) Sonra @syh_byz Hocamla kararlaştırdık kitabı beraber okumayı.(Zaman zaman kitapdaş oluyoruz kendisiyle, tabii o bir yudumda içiyor kitabı, ben tosbağa hızıyla okuyorum:)). ) İşte başladık okumaya. Ve her zamanki gibi kitabı hızlı bir şekilde bitirdi, benim okumam 39 günü buldu. Neden anlatıyorun bunları? Kitapların okurlar arasındakı köprü rölünü belirtmek istiyorumdur. Yada anı olarak sayfamda dursun diyedir. Her neyse geçelim kitaba.. Yazar olmak kolay gibi görünse de aslında çok büyük sorumluluk isteğen meslektir. Bir yazar bir insan yetiştirebilir. Zaman zaman öğretmen, bazen doktor, bazen de büyük abi, abla olur. "Şimdi nerden çıktı bu?" diyebilirsiniz. Her kitap bir iz bırakır okurun ruhunda. Düşünsenize, bir gün bir kitabı okuyorsunuz ve oradakı olayların gerçek hayatta yaşanmış olduğunu düşünüyorsunuz. Ölümle sonuçlanan romanlarda bir akrabanızı kaybetmiş gibi sarsılıyor, mutlu sonlarda aileden birinin hayatı düzene girmiş gibi sevinç hissiyle doluyor ruhunuz. Tam da bu duyguya köklenmiş ana karakter Annie. Okuduğu bir romanın sonunu beğenmedi diye rehine aldığı yazardan kendisi için sonluğu mutlu sonla, yada şöyle söyleyim, daha umutverici bir sonla bitirmesi "isteğinde" bulunuyor. Ama şartı var Annie'nin, yalan olmayacak, hiyleye başvurulmayacak! İstek dedim değil mi?:)) Bir sadist ne kadar
Psikoloji
SadistStephen King · Altın Kitaplar · 20195,7bin okunma
10/10
·382 syf.·
Beğendi
·
2019 137. kitabı
''Ya benim anam hemşire!'' Gerilim düzeyi olarak kesinlikle ''O'' ile eşdeğer olan bir kitap olduğunu düşünüyorum. Kitabın başında bir olay ile başlıyoruz ve sonuna kadar hiç bitmiyor. Açıkçası beklentim bu yönde değildi. Genelde King ilk 100 sayfada karakterleri anlatır, başlarından geçen saçma sapan olaylar dönerdi; bu kitapta sadece iki karakter var. Duyduğumda bana çok saçma gelmişti, çünkü bu adam genel olarak fazla karakteri harmanlayıp zengin içerik çıkarıyor. Bu kitapta durum bayağı değişik, iki karakter inanın kitap için fazla bile gelmiş. Çünkü Annie denen ''hanımefendi(!)'' içinde bütün psikopatlıkları taşıyor. Üçüncü bir karakterin işin içine girmesi durumunda ortalık kesinlikle Eminönü Baklava İzdihamı'na dönerdi. Yıldızlı bölge inanılmaz düşük seviyede spoiler içerebilir, bence okuyun gitsin. ******************************************************** Bir yazarımız var, kafasızın teki. Cidden beyinsiz. Bir de hemşiremiz Annie başka da kimse yok. Yazar bir kaza geçiriyor, Annie bu adamın takıntılı bir hayranı. Onu alıp eve tıkıyor, zorla yazara devam kitabını yazdırıyor. Tabi durumlar bu kadar canımlı cicimle gelişmez, hiçbir zaman, öyle olsaydı kesinlikle ortalık ... İle Evleneceksen Gel'e dönerdi. Annie profesyonel tekvandocu, ustalık düzeyinde bıçak kullanıyor, Ordinaryüs Profesör seviyesinde balta kullanabiliyor. Bu makamı Sayın Jack Torrance'a vermek isterdim ama o kafasız balta ile kapının bir kısmını kırıp '' Here's Johnny'' demekten başka bir şey yapabildi mi ? sanmıyorum. Bu arada Annie'nin yaralarınızı ateş ile ''iyileştirmek'' gibi de özellikleri var, bunu da gözardı etmemek lazım. *************************************************************** Stephen King'in gerçekten çok fazla kitabı var, başlangıç yapmak istiyorsanız kesinlikle Sadist'i
SadistStephen King · Altın Kitaplar · 20195,7bin okunma
Müthiş Bir Kurgu
Puan vermedi·382 syf.··
2026 75. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 31 Mayıs 2026 14:11
Bu kitapla ilgili Sadist en büyük talihsizliğim, yıllar önce film uyarlamasını bilmeden izlemiş olmam oldu. O zamanlar bu filmin bu kitaptan uyarlandığını bilmiyordum ama filmi çok iyi hatırlıyorum. Özellikle Annie karakterini canlandıran Kathy Bates 'in performansı o kadar etkileyiciydi ki aradan yıllar geçmesine rağmen kadının o sayko bakışları bile aklıma kazınmış. Kitabı okumaya başladığımdan hemen kısa bir süre sonra taşlar yerine oturdu ve izlediğim o filmin aslında bu kitaptan uyarlandığını fark ettim. İşte o andan sonra okuma deneyimim değişti. Normalde her zaman önce kitabı okuyup sonra filmini izleyen biriyim ve bunu eğlenceli buluyorum ancak ilk kez bunun tam tersini yaşadım ve ne yazık ki benim için pek keyifli olmadı. Misery ( Sadist) son derece sürükleyici, psikolojik gerilimi yüksek ve okuru sürekli diken üstünde tutan bir roman. Ancak hikayenin tüm zirve noktalarını, gelişmelerini ve atmosferini zaten biliyor olmak, benim açımdan merak duygusunu haliyle yok etti. Keşke diyorum sadece ... Stephen King Sadist
1000Kitap
SadistStephen King · Altın Kitaplar · 20195,7bin okunma
Puan vermedi·382 syf.·
2022 81. kitabı
Okuduğum ilk Stephen King kitabı. Sizler de benim gibi ilk defa okuyacaksanız bu kitabıyla başlayabilirsiniz. Özgürlük gibisi yoktur herhalde. (Tam olarak özgür sayılmasak da) Bir anda bu özgürlük hissi elinizden alınmış olsa. İstediğiniz şeyleri yapamıyor olsanız. Birine muhtaç olsanız ne yaparsınız? Düşünemiyorsunuz değil mi? Biz daha bunu düşünemiyoruz ama bir kaza ile her şey değişebilir. Hatta en ufak bir şeyle bile. Hayat bu değil mi? Ne olacağı hiç belli olmaz. Kısaca konuyu özetlemek istiyorum. SPOİLER olabilir. ******* Ünlü bir yazar var ve bu yazar kaza geçiyor. Bu yazarı da onun bir numaralı hayranı kurtarıyor ve hastane yerine evine götürüyor. A ne güzel diyebilirsiniz ama hiç de güzel değil. Çünkü bu kadın başkalarının acı çekmesindem zevk alan birisi. Yazarın bir kitap serisi var ve kadın bu serideki bir karakteri çok seviyor. Yazar da bu karakteri kitabın sonunda öldürmüş ve kadın da yazardan o karakteri tekrar canlandırması istiyor. Yani yeni bir kitap yazmasını istiyor. Kadın her şeyi yapabileceği için de yazmak zorunda kalıyor. Bunlar olurken de yazar hapsolduğu yerden kaçma çabaları içinde. Bakalım neler olacak? Olacakları öğrenmek istiyorsanız kitap sizi bekliyor. :) ******** Kitap gayet akıcıydı. Yazardan ilk defa okumama rağmen sevdiğim bir kitap oldu. Korku-gerilim sevenler için tavsiyemdir. :)
İnceleme
SadistStephen King · Altın Kitaplar · 20195,7bin okunma
HARİKA BİR KURGU
10/10
·382 syf.··
2024 9. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 11 Şubat 2024 19:41
Bir ev düşünün.İçinde esir alınmış bir yazar ve onu kitabın devamını yazması için zorlayan psikopat bir hemşire ..En fazla ne olabilir, ne anlatılabilir değil mi?Ben böyle bir gerilim böyle bir vahşet görmedim. İnanılmazdı. Hikayeye bir giriş yapıyorsunuz, o andan son sayfaya kadar gerilim yakınızı bırakmıyor.Her anını heyecanla okudum. Tam “King kitapları pek bana göre değil galiba” diye düşünürken Sadist i okumam bu konuda ki fikrimi tamamen değiştirdi.King kitaplarına ilk defa bakacaklar olanlar için de bu kitabı tavsiye ederim.Kesinlikle düşünmeyin. Direk alın okuyun okutun diyorum.
İnceleme
SadistStephen King · Altın Kitaplar · 20195,7bin okunma
Vakit kaybetmeden okunması gereken bir kitap.
10/10
·382 syf.··
Beğendi
·
2022 17. kitabı
·
6 günde okudu
·
Okunma: 07 Aralık 2022 23:45
Şimdi size önereceğim bu kitap, okuduktan sonra bile etkisinden kurtulamayacağınız; gece yatağınıza giderken hâlâ kitabın etkisinde olacağınız ve 1 sayfa daha okumak için uykunuzdan feragat etme düşüncesinde olacağınız bir kitaptır. Hikayemiz, Paul Sheldon adında dünyaca ünlü bir yazarın yeni yazdığı kitabı yayımlatmak üzere arabasına atlayıp kış mevsiminde yola koyulmasıyla başlıyor. Beklenen kar fırtınasının seyir değiştirmesi ve Sheldon'un olduğu bölgeye vurması sonucu zaten oldukça kaygan ve karlı yolda gitmekte olan Sheldon ağır bir kaza yapar. Issız bir dağın eteğinde arabası ters dönüp yoldan aşağı yuvarlanmış bir şekilde mahsur kalmıştır. Bilincini yarı kaybetmiş bir haldeyken bir kadının onu kurtardığını göz ucuyla farkına varır. Kendine gelmeye başlayan Sheldon küçük bir evin içinde bir yatakta olduğunu fark eder. Bacakları tuzla buz olmuş bir halde yatmaktadır ve acılar içerisindedir. Uyanmasından bir süre sonra onu kurtaran(?) kadın olan Annie Wilkes ile tanışır. Kadın kesinlikle tekinsiz bir tipe sahip, içgüdüsel olarak insanı kendinden iten bir auraya sahiptir. Eski bir hemşire olan bu kadın Sheldon'ın bir numaralı hayranı olduğunu söyleyen sıkı bir takipçisidir. Sheldon'a oldukça ağır bir ilaç olan ve uyuşturucu etkiye sahip Novril ilacını sürekli olarak verir. Sheldon zamanla kadının son derece egoist, sinir hastası ve psikopat olduğunu fark etmeye başlar. Sheldon bu kadının elinden kurtulmanın türlü yollarını ararken bir yandan da kendi hayatını korumaya odaklanacaktır. Kitabın içine çekme gücü oldukça fazla. Betimlemeler ve anlatım tarzı insanı oradaymış gibi hissettiriyor. Gerilimi ve korkuyu iyice hissettiğiniz gibi Annie ve Paul'un zihninde psikolojik bir yolculuğa çıkıyorsunuz. Vakit kaybetmeden okunması gereken bir kitap.
Korku
SadistStephen King · Altın Kitaplar · 20195,7bin okunma
10/10
·382 syf.··
Beğendi
·
2026 18. kitabı
·
6 günde okudu
·
Okunma: 09 Nisan 2026 12:31
10 puandan daha fazlası olmalı, bu kitap için on puan çok az kalır. Soluksuz okunacak bir kitap elinizden bırakmak istemeyeceksiniz. Okurken yaşanılan kitaplardan.
1000Kitap
SadistStephen King · Altın Kitaplar · 20195,7bin okunma
Puan vermedi·382 syf.··
2018 13. kitabı
ne denir ki baş yapıt. favorilerim arasında . tavsiye ederim. bay stephan king'in betimlemeleri muhteşem . özellikle bir balta betimlemesi var. sanki benim bacağımı kestiler o baltayla o gıcırdama sesi kulaklarımda hala!
SadistStephen King · Altın Kitaplar · 20195,7bin okunma
10/10
·382 syf.··
Beğendi
·
2015 94. kitabı
Wilkes isimli sevimli karakterimizi King gerçekten de çok güzel kurgulamış; bir yazar bir kadını ancak bu kadar sadist olarak tanımlayabilir ve bir erkeği bir kadından ancak bu kadar tiksindirebilir. King çok basit bir konuyu efsane roman denilebilecek bir statüye yükseltmiş ama tabii ki de yazar sonuçta Stephen King. 9 SENE SONRA GELEN GÜNCELLEME Hepimiz bir okur olarak kitap okuduktan sonra illa ki kitabı, yazarı ve bu ikisinden de daha çok kitap karakterini fazlası ile benimseriz. Arkadaş oluruz, beraber hareket ederiz hatta kimisine de düşman oluruz. Yazarın yazdığı bazı yanlışları sorgularız ve bu hiç de olmamış deriz. Kitabın karakteri ölmüş ve bir sonraki romanda ya da bölümde ölmemiş olarak karşımıza çıkarsa ve öldüğünü sandığımız bölümdeki yazılar tamamen o karakterin öldüğünü bize yazıyorsa yani hiçbir şekilde ölmediğne dair açık kapı bırakmıyorsa o karakterin her ne kadar da ölmemiş olmamasına sevinemeyiz; çünkü sevdiğimiz karakter için tutarsızlıklar ve uyuşmazlıklar istemeyiz, yani kısaca demem o ki kitap karakteri ile beraber yaşarız. Şüphesiz King çok iyi bir yazar olmasının yanı sıra da hepimizden kat kat da çok iyi bir okurdur. İyi bir okur olduğu için de okurların sevdiği romanlar ve karakterlerini okuduktan sonra neler hissettiğini çok iyi biliyor, bu romanında da King'in tek yaptığı okurların yaşadığı bu hissi sadece bir tık daha üst boyuta çıkartıyor ve hastalık derecesine getiriyor ve bu hastalık derecesi okurluk hissini de bir hasta kişiye veriyor ve ortaya Wilkes gibi bir karakter çıkıyor. Wilkes bir numaralı hayranı olduğu Paul Sheldon'ı bir trafik kazasından kurtardıktan sonra ayakları kırık hâlde yatağa mahkum olan Paul'u artık sadece kendisi için yaşatmaktadır ve kitaplarında sevmediği bölümleri kendisi için yazdırmak istemektedir ya da
Edebiyat
SadistStephen King · Altın Kitaplar · 20195,7bin okunma

Yazar Hakkında

Stephen KingYazar · 124 kitap
Stephen Edwin King (d. 21 Eylül 1947, Portland, Maine), korku, doğaüstü kurgu, gerilim, suç, bilimkurgu ve fantazya türlerinde eserler üreten Amerikalı yazar ve senarist. Kitapları toplam 350 milyon kopyadan fazla sattı ve çoğunun film, televizyon dizisi, mini dizi ve çizgi roman uyarlamaları yapıldı. Yedi tanesi Richard Bachman müstear ismiyle olmak üzere, 62 roman ve 5 kurgu dışı eser yayınladı. Ayrıca çoğu, kitap koleksiyonlarında yayınlanan 200 kadar öykü yazmıştır. İlki 1987 yılında Sadist (Misery) romanı başta olmak üzere toplam 15 kez Bram Stoker Ödülü'ne layık görüldü. 2003 yılında Ulusal Kitap Vakfı (National Book Foundation) tarafından "Amerikan Edebiyatına Üstün Katkı Ulusal Madalyası" ile onurlandırıldı. 2004 yılında Dünya Fantazya Konvansiyonu (World Fantasy Convention) tarafından "Yaşam Boyu Başarı" ödülüne layık görüldü. 2007 yılında Amerikan Gizem Yazarları Organizasyonu (Mystery Writers of America) tarafından "Grand Master" ödülüne layık görüldü. Amerikan edebiyatına yaptığı katkılar nedeniyle, 2015 yılında Ulusal Sanat Vakfı (National Endowment for the Arts) tarafından "Ulusal Sanat Madalyası" ile onurlandırıldı. İlk romanı Göz (Carrie) 1974 yılında yayımlanmıştır. Özellikle 1982 yılında başlayıp 2005 yılında sona erdirmiş olduğu Kara Kule (The Dark Tower) serisi ile ünlüdür. Yeşil Yol (The Green Mile), Esaretin Bedeli (the Man Who Loved Rita Hayworth aka the Shawshank Redemption) gibi pek çok kitabı senaryolaştırılıp beyaz perdeye aktarılmıştır. İlk profesyonel kısa öykü satışını The Glass Floor adlı öyküsüyle Starling Mystery Stories'e yapmıştır (1967). Kitaplarının çoğu memleketi Maine'de geçer. Kaynak: tr.wikipedia.org/wiki/Stephen_King