Bayezid-i Bistami hazretlerinin sözü onda zahir olur. O, şöyle der: "Yılanın kabuğundan sıyrıldığı gibi nefsimden sıyrıldım. Onu bir kenara attım. Bir de baktım ben O'yum." Anla!.. Nefesi al, "kalu beli" de. Sende bu sırra er. Hu!..
Tahir'ül Mevlevi r.a. :
Eli boş gidilmez gidilen yere
Rabbim ben boş gelmedim suç getirdim
Dağların çekemediği bu ağır yükü
İki kat sırtımda çok güç getirdim
Şunu da bil ki, birine aşık mısın; aşık olduğun yerde Allah'tan başkası yoktur. İster bil ister bilme gerçek budur. Bu sırrı uyanınca anlarsın. Balıklar su da yaşar, lakin suya hasrettirler. Hep onun hayali ile onu görmek dilerler. Söyler misin, sen nerde yaşadığını zannediyorsun? Bakıp görüyorsun lakin bilmiyorsun. Hayat bir sıfattır. Allah'ın sıfatı. Ona sahip çıkıp benimdir deme. Benliğini terket sahibine ver. Anla!..