“ Zaten işkence nedir?
İrademiz ve kafamız bizi küçültecek bir iş yapmadıkça, işkence sade bir fizyoloji meselesidir. Etlerimiz, sinirlerimiz dayanabildikleri kadar dayanırlar. Sonra, tabiat ne emrederse o olur. Ama ruhumuzu kamçılattırmamak elimizdedir. Halbuki ben ruhumun üzerine bir tokat yedim ve kabahatliyim! “
"Çocuklar bize birer emanettir ve emaneti veren , emanetine ne yaptığımızdan muhakkak sorguya çekecektir. Mükemmel olmamız mümkün değil ama _karınca misali- ateşi söndüremiyorsak bile en azından su taşımaya gayret etmeli, çocuklarımızı emanetçilik bilinci ile yetiştirmeliyiz.