Metin yazmak, metin yazma yoluna baş koymak, garip bir istir. Aykırılıklar, tuhaflıklar, yanılgılar, güçlükler sarar çevresini.
Metin yazmanın sorunları, dar anlamda bir yazarlar çevresinin dışında, genellikle, bilinmez; merak edilmez. Oysa metin, az ya da çok, bu çevrenin dışına yönelir.
Herkes resim yapmaz, ya da taş yontmaz. Ama herkes, çeşitlidüzeylerde, yazı yazabilir. "Yazı dediğin ne ki?" diyenler az değildir. Gerçi, yazının güçlüğünü sezenler, ya da, yazı yazmaya oturunca bu güçlüğü anlayıverenler de az değildir. Gene de yazınınbir işçilik ürünü, marangozluk, duvarcılık benzeri bir işçiliğin ürünü olduğunu söylerseniz şaşıranlar, gülenler, -bir daha söyleyeceğim-az değildir.