Büyük günleri anmakta eskisi kadar ihmalci değiliz.
Daha çok büyük eksiklerimiz var. Hani Gök Türk Kağanlarının kızgın demire çekiçle vurdukları günün yâdı? Hani devletimizin 1040 yılında Horasan’da kurulduğu günün kutlanması? Tuğrul Beğ’in Bağdad’a girip İslâm dünyasının koruyuculuğunu kabul etmesi küçük şey midir? girip islâm dünyasının koruyuculuğunu kabul etmesi küçük şey midir? Malazgirt için neden dünyayı yerinden oynatacak bir yıl dönümü yapmıyoruz? Ciçi Yabgu, Kür Şad, Çağrı Beğ, Oruç Reis gibi şanlı deliler neden anılmıyor? Kılıç Arslan'ın ve Sultan Mesud'un Haçlıları tepelediği günler unutulmalı mı? Sırp Sındığı, Kosova, Niğbolu, Varna, İstanbul, Haçova, Karsife, Silistire, Plevne ve daha böyle birçoklarının anılmaması yazık değil mi?
İlk şairimiz Cuçu, ilk müverrihimiz Bilge Tonyukuk için
birer taş dikemez miyiz?