“Peşimden gelmeyiniz, size önderlik edemeyebilirim. Önümden yürümeyiniz, sizi takip edemeyebilirim. Yanımda yürüyün yalnızca ve arkadaşım olun” diyen bir yazar Albert, Camus. 1957 Nobel Ödülü’ne layık görülmüştür. Düşüş, hayattayken yazdığı son eseridir. Daha önce de Albert Camus’un kitaplarını okudum ve bu eserde de yine şaşırmadım; Camus’un büyülü bir dili ve zekası olduğuna bir kez daha emin oldum.
Jean Baptiste adında Parisli saygın bir avukat, bir barda geçmişini anımsar ve anlatmaya başlar. Baptiste’nin itiraflarında, yaşantılarında ve yaşattıklarında hepimizin düşüşü vardır. Felsefik bir dili olması bu kitabın bir diğer güzelliği. Şimdiden keyifli okumalar