Açıkcası kitabı gerçekten beğendim. Benim için tam kitaplarla olan bağımın koptuğu yerde beni tekrar kitap okuma alışkanlığına bağlayan bir kitap oldu. Okuması keyifli ve akıcıydı. Başta biraz hikaye kimin ağzından anlatılıyor, neler oluyor gibi düşündürse de hızlıca okuru içine çeken bir kitap.
(Buradan sonra biraz spoiler içerebilir.)
Kitap aslında insana insan olduğu için değer vermemiz gerektiğini, herkesin aslında eşit olması gerektiğini, bazen bu eşitliğin olmasını sağlamak için bazı fedakarlıklar yapılmasını ele almış. Kitabın adında geçen "bülbül"metaforu hikayenin gerçekten çok güzel bir detayı olarak işlenmiş.
Son olarak o meşhur alıntıyı bırakmak istiyorum.
“İstediğin kadar saksağanı vurabilirsin ama unutma, bülbülü öldürmek günahtır.”