Hepimiz insanız; sevmeye, sevilmeye, değer gösterip, değer görmeyi isteriz değil mi?
Hic kimse ah almak istemez. Ah almis biriyle yuva kurmak da istemez.
Evlendiginiz kişinin aklı gönlü baska birisinde olsun ister misiniz?
Ya da evlendiginiz kişinin duymak istemeyeceginiz bir gecmişinin olmasini?
Isteyen var mi?
O halde bazı hususlara dikkat edip bunlara sebebiyet vermeyelim.
-biz kızlar, sırf ilgisi/hediyeleri hoşumuza gidiyor diye erkekleri oyalamayalım.
(gözümle gördüm yapan var)
-beyler, sırf gönül eğlendirmek icin kızlarla sevgili olmayın. Bi beddua alirsiniz ömrü billah suratiniz gülmez.
- evlenecek yaşta/durumda degilsek hic o topa girmeyelim.
-karsi cinsten arkadaş olmaz. Bunu dini, fıtrî, evrimsel, psikolojik, biyolojik olarak açıklaması var. Isteyene yorumda yaparim.
Zaten şeytan ve nefse sahibiz. Bizle ugrasiyorlar. Bunlarin ekmeğine yag sürmeyelim.
- hadi evlenecek durumdayiz birisi var diyelim. Baktınız tren yanlis yola gidiyor ilk durakta inin. Kimseyi düzeltmeye çalışmayın. Kimse degismez.
°•°Sectiginiz kişi, ilerde çocuğunuzun öğretmeni olacak. Ondan ahlaki ve nice egitimi alacak. Buna göre eş secimi yapin. Ve siz de öyle olun.
(Her erkekten, koca olmaz baba olmaz.
Her kadından da eş olmaz ana olmaz.)
NÛR 26.
""Kötü kadınlar kötü erkeklere, kötü erkekler de kötü kadınlara yaraşır (ve layıktır). İyi kadınlar ise iyi erkeklere, iyi erkekler de iyi kadınlara yakışır.
Bunlar (iyi ve temiz insanlar), onların (iftiracı münafıkların) demekte olduklarından uzaktırlar.
Bunlar için bir bağışlanma ve kerim (üstün) bir rızık vardır.""