Belki gerçekten de acı çektiğiniz olmuştur, ama acınıza hiç saygınız yok. Söylediklerinizde gerçek payı var, ama sağduyu yok; en küçük çeşidinden gurur düşkünlüğünüzle gerçekleri göz önüne seriyor, rezil ediyor, pazara çıkarıyorsunuz... Gerçekten de, bir şeyler söylemek istiyorsunuz, ama korkunuzdan, son söyleyeceğinizi söyleyemiyorsunuz; kararsızsınız çünkü yalnızca ödleksiniz...
Kitapçıların ve çiçekçilerin bazı özellikleri olmalıdır Olric. Gelişi güzel insanlar bu mesleklerin içine girmemeli. Kitaplar ve çiçekler özel bir itina isteyen varlıklardır. Ne yazık, bu meslekler de artık olur olmaz kimselerin elinde, sattıkları ile ilgileri olmayan kişilerin. Durmadan kitaplara ve çiçeklere eziyet ederler, onlara nasıl davranılacağını bilmezler. Bana kalırsa, bir 'kitapları koruma derneği' kurmalı ve kitaplara kötü muamele edilmesini önlemeli.