bilgekinci

bilgekinci
@bvanhelsing
"Başkalarıyla uyumlu olmaya çalıştıkça uyumsuzluk baş gösterir. Bir insanın hayatındaki en önemli şey kendi yaşamıdır. Komşunun yaşam şekline gelince; insan, yobaz ya da Püriten değilse ahlaki değer yargılarıyla caka satmamalı, çünkü başkalarının yaşam şekilleri bizi hiç ilgilendirmez. Ayrıca nihai hedef birey olmayı başarabilmektedir. Modern ahlak, insanın kendi döneminin standartlarını benimsemesinden ibarettir. Bence kültürlü bir insanın kendi döneminin standartlarını benimsemesi ahlaksızlığın en büyüğüdür. "
Sayfa 91 - iş bankası
Felsefe
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
İnsan övgüler düzülen yarı tanrıdan başka nedir ki ! Ne zaman gereksinim duysa , güçlerinden yoksun kalmıyor mu ? İster sevinçten uçsun , ister üzüntüden ölsün , her iki durumda da sonsuzluğun zenginliğiyle kendini yitirme özlemi duyup , o soğuk ve hissiz bilincine yeniden kavuşturulduğu anda engellenmiş olmuyor mu ?
Felsefe-Düşünce
Bende herkes gibi bir bit miydim , yoksa bir insan mı ? Önüme çıkan engeli aşabilir miydim , aşamaz mıydım ? Eğilip iktidarı yerden almaya cesaret edebilecek miydim , edemeyecek miydim! Titreyen bir yaratık mıydım , yoksa hakları olan biri mi?...
Bazen kendi kendime şöyle diyorum : Senin yazgının benzeri yok ; diğerleri şanslı- senin kadar sıkıntı çektirilen bir kişi bile yok. - Sonra eski çağların bir şairini okuyunca , içimden geçenleri görür gibi oluyorum. Katlanmak zorunda olduğum çok şey var ! Ah! Benden önce yaşayan insanlar benim kadar üzüntü yaşadılar mı acaba ?