Her konuda kendisini “sağduyu” temsilcisi
diye takdim eden bir teori vardır;..
doğru ile yanlışı uzlaştırma çabası;
...uyarma
ve yumuşatma.
Çünkü yerme ile mazur
görmenin bir karışımıdır o, ve kendisini bilgelik
sayar; oysa, genelde ukalalıktan başka bir şey
değildir.
Orta yol adı verilen bütün bir siyaset
ekolü buradan çıkmıştır işte. Soğuk su ile sıcak
su arasında ılık su teorisi. Baştan başa sathilik
olan bu ekol, sebeplere inmeden, sonuçları
inceleme masasına yatırmakla yetinen sahte
derinliğiyle....
Mutlu denilen kişilerden biri misiniz ? Öyleyse her gün üzüntü çekiyorsunuz demektir.
Düşünceli kimseler az kullanırlar mutlular ve mutsuzlar sözlerini.
Besbelli bir başka dünyanın bekleme odası olan bu dünyada mutlu kişi yoktur.
İnsanlar arasındaki hakiki bölünme şudur:
aydınlıktakilar ve karanlıktakiler. Aydınlıktakilerin sayısını çoğaltmak işte amaç budur. Bunun için haykırıyoruz: Öğretim ! bilim ! Okumayı öğretmek, Ateş yakmaktır ; okunan her hece bir kıvılcımdır.
Tembellik anadır.
Onun bir oğlu vardır: hırsızlık; biir de kızı vardır: açlık.
Argo nedir ?
Argo, aynı zamanda hem millettir hem de onun dilidir; iki kaynağa bağlı hırsızlıktır: halk ve dil