Zira sen diyorsun ki kim ne yaparsa yapsın, böyle olmasını Allah istemiştir ve dolayısıyla Allah yapmıştır. Eğer ilahi cebr doğru ise, o zaman ahlaklı olma şartı anlamsızdır.
Bugün bizim anladığımız manada ''kaza ve kader.'' Muaviye'nin maharetinin bir ürünüdür. Kader ve cebr inancını Emeviler'in icat ettiğine tarih şahitlik eder.
Reklam
Şeriati'ye göre Hz. Muhammed yalnızca yeni bir din değil, aynı zamanda sınıfsız ütopyaya doğru sürekli bir devrim yaşayan dinamik bir toplum kurmak için gönderilmişti. İmam Ali'nin ilk halifelere karşı çıkmasının nedeni onların otoriteyi gasp etmesinin yanı sıra, kodamanlarla uzlaşarak asıl davalarını satmalarıydı. İmam Hüseyin'in Kerbela'da ölmesi yalnızca mukadderatı değildi, Hüseyin'in yüreği İslam'ın gerçek içeriğini yaşatma ateşiyle yanıyordu. Bu anlamda, çağdaş aydınlar topluluğuna düşen görev de yalnızca yazmak ve derinlemesine düşünmek değil, devrimci İslam'ın temel niteliğini yeniden keşfetmek ve diriltmekti. Ona göre, Şiilik insan gelişiminin temel devindirici gücünü, dönüşümlü olarak tarihsel gerekircilik (cebr-i tarihi), diyalektik devinim (hareket-i dialektiki) ve tarihsel diyalektiğin (dialektik-i tarihi) oluşturduğu tutarlı bir dünya görüşüne (cihanbini) sahipti.
Sayfa 189Kitabı okudu
El-cebr kırılan parçaların yeniden bir araya gelmesi demektir. ... Önce kırık kemikler için kullanılmış bu tabir, sonrasında matematiksel denklemler için kullanılmaya başlanmıştır.
+667
“Kim küfre saparsa küfrü kendi aleyhine olur. Kim de salih amel işlerse onlar” Cennette rahat ederek konaklayacakları bir yeri “kendileri için hazırlamış olurlar.” Rûm/44
Sayfa 305 - Karınca & Polen Yayınları
Allahû-teâlâ, Muhammed ile her kibirlinin burnunu ve her cebr edenin belini kırdı ve her yalancının dilini kesti.
Sayfa 320 - Meydan Yayınları
Reklam
448 öğeden 1 ile 10 arasındakiler gösteriliyor.