Ben Kimim?
filepenyez ✯'den gördüm. 🙏 MBTI: INTJ-T 💫 Yükselenim: Akrep 🙏 (Burçlarla alakam yok, merakıma yenik düşmüştüm) Enneagram: 3 🫧 Burç: Başak 🌾 Mıntıka: 9. Mıntıka ☘️ Hogwarts Binası: RavenPuff🕯 Patronus: Yunus🐬 Winx: Flora 🧚‍♀️ My Little Pony: Twilight 🦄 Monster High: Venüs 💚 Çilek Kız: Çilek Kız 🍓 Disney Princess: Merida 🏹 Lost: Charlie 🎸 D.G: 20 Eyl.
25.05.2026
Selamün Aleyküm.. YA ZÜ’l-CELÂL ve’l-İKRÂM (c.c) Ey Azamet ve Kerem sahibi (c.c) Ey azamet ve cömertlik sahibi (c.c) Ey haşmet ve nimet sahibi(c.c) Ey kahır ve lütüf sahibi (c.c) Celalinin cefasına sabretme liyakati ver. İkramının sefasına şükretme liyakati ver. Celaline de, Cemaline de hamd etme liyakati ver. Esmanı hakkıyla fıkhetme liyakati ver. Celalindeki ikramı görmeyenlerden eyleme. Külli hayrın hikmetine ermeyenlerden eyleme. Celale bakıp ikram kapısını vurmayanlardan eyleme. Zu’l - Celal’in (C.c) tecellisine ermeyenlerden eyleme. Senin ikramınla her gün doğuyor güneş üzerimize. Senin ikramınla yeniden hayat buluyoruz herbirimiz her gün yeniden elhamdülillah. Bizleri gecelerini ibadet, dua ve istiğfar ile nurlandıran, ahiret endişesi içinde ömrünü değerlendirenlerden eyle. Sana hamd ederiz ki bize iman nimetini verdin, bizi müslümanlardan eyledin , kulluğunu bize şeref kıldın. Hatalarınızı affeyle , eksiklerimizi lütfunla tamamla. Bedenimize sağlık, ruhumuza sıhhat, kalbimize huzur ve hanemize afiyet ver. Cehennem ateşinden, kalbin kararmasından ve nefsimizin esaretinden bizi ve sevdiklerimizi muhafaza eyle. Gönlümüze muhabbet, evimize bereket ihsan eyle. Çocuklarımızı, evlatlarımızı gözümüzün nuru, kalbimizin süruru eyle. Onları imanda sabit, amelde salih, ahlâkta güzel kullarından eyle. Soyumuzu, neslimizi İslam üzerine daim kıl. İman nuruyla yaşat. Kur’an ahlakıyla süsle. Bizlere helalinden bol rızık, huzurlu bir yuva, bereketli ömür ve hayırlı bir son nasip eyle. Bizi dünya meşakkatinden her türlü sıkıntıdan, cehennem azabından uzak tutup, cennetinle müşerref eyle. Bizleri Senin razı olduğun kullarından eyle. Sonsuz şefkatine sığınırız. Sen merhametlilerin en merhametlisisin. Gazze’deki ve tüm dünya üzerindeki zalimlerin zulmü
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
İnsanları ve toplumu dert olarak edinmeyi bıraktığım zamanlar
Ve ben genel olarak insanları ilgi çekici bulmuyorum: sıkıcı ve boş geliyorlar. Yüzümü insan dışında her şeye çevirebilirim. Bir bıkkınlık mı, anlaşılmazlık mı vs. bilmiyorum. Yüz görmek istediğimde gökyüzüne bakıyorum, yeryüzüne bakıyorum ama insan yüzü pek bakılası gelmiyor. İçinde insan olmayan yüzlerde ne bulmaya umarak bakacağım ki? Gidip heykellere bakarım, tuvalde portrelere... bakarım. Onlar bana daha canlı ve daha insansı geliyor. Evet, içi boş ya da boyadan çıkma. Ama yüzlerinde duygu, aydınlık var. Böyle karamsar ya da cansız durmuyorlar. Yaşayan cesetler diyorum: Öldüklerinin farkında değiller, ben ne yapayım? İçlerinin ya da güzel şeylerinin ölülüğünü yüzlerinde görüyorum. Yanımdan geçtiklerinde sanki ölü geçmiş gibi düşük ve soğuk enerji veriyorlar: yüksek ve ısıtan, kıpır kıpır hissi veren şey yok. Gözlerinde ışıltı yok: anlam yok, doluluk yok, içtenlik yok, yaşanmışlık göremiyorum. Kendimi insanların değil, mezarlığın canlandırılmış olduğu bir yerde hissediyorum. Sonra buna yaşam demişsiniz: mezarlıkta kutlama yapan insanları düşünün. Buna yaşam demek daha abes kaçıyor? O yüzden demiştim, insani olarak bile beğenmiyorum, daha etkileneceğim? Ya tuş bozuk ya da iletmiyor yani. Bunu düzeltmek daha çok bozmak geldiği için yanaşmıyorum. Yüzden ve bedenden etkilenmediğim için üzülecek değilim. Aksine olması gereken olarak görüyorum. İlgimin çekilmesi bile kolay değilmiş demek ki ama bu insanların çok kolay olmasından kaynaklı. İnsanlık İlgimi çeker, ince düşünce vs. dümdüz tipini ya da bedenini ne yapayım? Daha çok antisempati uyandırıyor. Sevgiyi hala bedende mi arıyorsunuz? Özellikle sözde Allah' ı severken mi? Ne çelişki. Önceliğe o saçmalığı koyanların Allah sevgisine tam ulaşabildiğini düşünmüyorum ama Allahı şahsileştirdiğini düşünebilirim. (: Benimki
Hayata Dair
Cefasına razı olmadığın bir yolun sefasına talip olamazsın..
Gönül Bağının Kadim Lisânı
Hayat, zıtlıkların muazzam dengesi üzerine kurulu bir yolculuktur. Gece olmadan gündüzün, keder olmadan neşenin kıymeti nasıl bilinmezse; aşkın ve sadakatin imtihanı da cefasız tamama ermiyor. Bugün sizlerle, bu kadim gerçeği sabır ve rıza süzgecinden geçiren kaleme aldığım bir şiiri ve onun gönül dünyamızda bıraktığı izleri "youtube" kanalımdaki bestelenmiş hâliyle paylaşıyorum. Bu yazı, hayatın hem dikeniyle hem de gülüyle barışık olan tüm yolculara bir selam niteliğindedir. " Bilirim" şiiri Ben her dem gülü sevdim, Dikeni var bilirim. Cefasına katlandım, Sefası var bilirim. Gönül bağım içinde, Binbir renkli biçimde, Aşkın yanan sacında, Dumanı var bilirim. Hasret yakar özümü, Gül sarmışsa gözümü, Her sevdanın sözü var Fermanı var bilirim. Bülbül konar dalına, Bakmaz dünya malına, Düştüm aşkın yoluna, Kervanı var bilirim. Yar elinden içince, Vakit dolup geçince, Bu dünyadan göçünce, Mekânı var bilirim. Gönül sazım iniler,
Gönül yan, senin yanışın nice işler halleder Gece yarısı bir dua nice yüz belayı defeder Sevgilinin bütün nazına, cefasına aldırma Bir göz kırpışı nice yüz cefayı yok eder Mülkünden melekûtuna hicapları kaldırır Bunu sadece kendi hizmetçisine nasip eder Aşkın tabibi İsa nefesli, pek şefkatlidir Sende dert görmese hangi derdi deva eder Kendini Rabbine bırak, işinle beraber Sana kimse acımaz, ama O rahm eder Bu karanlık kaderimden usandım, ne olur Umulur ki seherde bana bir dua eder Hafız yandı, zülfünden bir koku almadan Belki bu arzuya bir sabah yeli vasıl eder `HAFIZ-I ŞİRAZİ
Şiir