Son derece güzel topraklar üzerinde yaşamakta olan insanların bir gün bir kan tufanı içinde kitleler halinde boğazlanmalarını, bu toprakların insansızlaştırılmasını düşünebiliyor musunuz? Bu topraklardaki devletlerin ve o güzel ülkelerin büyük kentlerinin sakinleriyle birlikte, kısa süre içinde, geride hiçbir canlı insan ve yıkılmamış, hiçbir ev bırakılmamacasına saldırıya maruz bırakılıp ıssızlığın içine gömülmesini kabul edebilir misiniz?
Felsefeyi, çocuklar için ulaşılmaz, asık suratlı, çatık kaşlı ve belalı göstermek büyük bir hatadır. Onun yüzüne bu sahte, bu kaskatı, bu çirkin maskeyi kim takmış? O ki hep bayram ve hoş zaman içinde yaşamayı emreder bize. Gamlı ve buz gibi soğuk bir yüz içimizde felsefenin barınmadığına alamettir.