"Durdum sarı güller gibi ilkyazına bir hastanın
Biraz askerce, biraz aşk gibi, biraz kalınca
Ey soyumdan ve aşkımdan yana olan kalbim
Her şeyden umut kesilir, her şey kırık sen ufalanınca
Oysa son provasını yapıyoruz bir büyük destanın
Sonsuz bir biçim olacak o herkes katılınca"
Ben bir gün giderim ki neyim kalır
Eksik bıraktığım her şeyim kalır
Yaz günü kim ister ki öldüğünü
Eksik bıraktığım her şeyim kalır
Yaşam bir beyazlık gibi sanki
Eksik bıraktığım her şeyim kalır
Genişlerim dağılırım beyazım
Ben bir gün giderim ki neyim kalır
Ben bir gün giderim ki ey diri at
Elbette benim de bir şeyim kalır
Çok güzeldin Yaban. Cehalet ancak bu kadar net şekilde gözler önüne serilebilirdi. Çok usta bir kalem, şahane bir başyapıt okudum ben. Teşekkürler Yakup Kadri, ışıklar içinde uyu.
Kötü bir kitap değil ama çok iyi olduğu da söylenemez. Piyasada daha güzel cinayet romanları varken bu kitaba fırsat vermek mantıklı değil bence... Çok sıktı beni