Faulkner'ın 7 kitabını okudum ve bazılarını tekrar tekrar okuyorum, beni en fazla zorlayan kitabı "Ayı"oldu bir daha okumaya cesaret bile edemiyorum o kadar zordu ki üstesinden gelmek hayli yorucu. Faulkner'ı okuyup zorlanmayacak bir okur yoktur diye düşünüyorum;konu itibariyle de teknik olarak da zor ama çözmeye başladıkça inanılmaz keyif veren. Mezar Kazanlar'ı Harper Lee'nin Bülbülü Öldürmek kitabı ile eşdeğer görebilirsiniz; muhakkak okunması gereken bir eser ve bazı kurgusal karakterler gerçek olsa dünya daha iyi olurdu dediğimiz muhakkak olmuştur; bu iki kitabın ana karakterleri de kesinlikle öyle. Benim en beğendiğim Faulkner kitabı -ki beğenmedim yok- en iyisi kesinlikle Abşalom Abşalom, bu kitaptaki Quentin karakteri Ses ve Öfke'nin de ana karakterlerinden biri ve bence yazılmış en karmaşık karakterlerden biri; okumayı karakter analizlerini seven herkesin tanımayı isteyeceği bir kurgusal karakter.