"Keder gerçektir. Kendini çok kötü hissedersin, sanki senden bir parça kopup gitmiştir, ama bir yandan da seni etkiler, seni değiştirir, olgunlaştırır."
"Benim gibi insanlar tarafından geride bırakılan fikirler, anıtlar hayattaki en büyük zevkimdir. Kitaplar olmasa uzun zaman önce umutsuzluğa gömülürdüm."
"Şöyle düşünüyorum: Daima ileri gitmeli. Tanrı insanın geri gitmesini isteseydi, kafasının arkasına da göz eklerdi. Gözümüz tan yerinde, tomurcukta, doğum anında olmalı. Düşen yükseleni yüreklendirir. Yaşlı bir ağacın çatırtısı yeni bir ağaca yapılan çağrıdır. Her yüzyıl kendi eserini yaratır; bugün yurttaşlık, yarın insanlık. Bugün hak sorunu, yarın ücret sorunu. Aslında hak ve ücret aynı anlamda iki sözcük. İnsan emeğinin karşılığı ödenmesin site yaşamıyor ki. Tanrı insana yaşamı bahşederken ona borçlanıyor da. Hak, doğarken alınan ücrettir. Ücret ise kazanılmış hak."