–İnsanın bir gayesi olmalı ki, çalışsın. Benim gayem ne? Hiçbir şey.
–Gaye yaşamak.
–İnsan niçin yaşadığını bilmezse günü gününe yaşamakla kalıyor; günün geçmesini, gecenin gelmesini beklemekten başka zevki olmuyor. Bugün nasıl yaşadım, sorusuna cevap vermeden uykuya dalıyor, ertesi gün gene aynı hayat.