Betül

Betül
@charmquark
Instagram: kitap_keyfi
"Şu savaş müthiş bir kasaplık yalnızca! Dünyada krallar bittikten sonra artık savaş da olmaz dilerim"
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Puan vermedi·2282 syf.··
2020 7. kitabı
Nasıl desem, Sefiller hem Fransız tarihine bir yolculuk ve Paris'in farklı yüzlerini tanıtan bir ayna, hem başta ahlak ve vicdan olmak üzere insani değerleri sorgulama aracı hem de aşkın, sevginin en masum hallerini hissettiren bir roman. Roman kelimesi bile az kalıyor sanki onu tanımlamama. İnsanoğlunun ne bencil ne adi bir varlık olduğunu ve bu yüzden dürüstlüğün insana avantaj değil her zaman dezavantaj kazandırdığını iliklerinize kadar hissettiriyor. Size tavsiyem okumadan önce Fransız ihtilali yani 1789'dan 1848 yılı arası Fransız tarihi hakkında kısa bir bilgi edinmeniz. Çünkü bu sayede anlatılan bir çok şeyi daha iyi anlıyorsunuz. Çoğumuz sanıyor ki ihtilalden sonra herkes eşit ve adil mutlu mesut yaşadılar. Fakat yok öyle bir şey, sonra kralcılar tekrar başa geçiyor sonra cumhuriyetçiler farklı farklı zamanlarda tekrar devrimler gerçekleştiriyorlar. Bu sayede öğrendim ki şu ana kadar Fransa'da 5 farklı cumhuriyet dönemi yaşanmış. O kadar güzel bir kurgu var ki hayran kaldım kitap boyu. Bir Fransız olsam çok çok daha etkilenirdim kesin. Bir diğer önerim de ciltler arasına zaman koymadan okumanız.
SefillerVictor Hugo · Bordo Siyah Yayınları · 2003105,5bin okunma

Betül

, bir kitap okudu
Puan vermedi·2282 syf.··
2020 7. kitabı
Victor Hugo
9.4/10 · 105,5bin okunma
“İnsanın sürekli kendini kandırması gereken bir varlık olması çok acı”
Puan vermedi·662 syf.··
2019 10. kitabı
Hem Derviş ve Mustafa beylerin ölüm korkusunu hem de Yusuf’un öldürme korkusunu size öyle iyi yaşatıyor ki...İnsanların iki yüzlülüğünü,güç kimdeyse ona çark edişini öyle iyi tanımlıyor ki...Kitap boyu Derviş Sarıoğlu ‘nu bir sevdim bir tiksindim ki bunun sebebini de kitapta “İnsanoğlunu şu yönü iyidir bu yönü kötüdür diye kesip atmamalı. İyinin bir kötü yanı , kötünün de bir iyi yani bulunur” cümlesi ile kendisi söylüyor size. Geçişlerdeki masalsı fantastik anlatımları ve bir kertenkelenin uyuyuşunu bile konu alabilen tarifsiz tasvirlerini benim anlatmam mümkün değil. O yüzden hiiiiç ama hiç abartmıyorum tüm dünya klasiklerinin yazarlarına eş değer hatta onların çoğundan daha eşsiz bir yazar Yaşar Kemal...
Yusufçuk YusufYaşar Kemal · Yapı Kredi Yayınları · 20191,501 okunma