“Erdem doğrulup kendi ışığını gösterip, aynı ışığı bir başkasında görüp tanıyınca ona yönelir ve karşılığında başkasındaki ışığı almış olur, ‘sevgi’ ve ‘dostluk’ buradan filizlenir. Bu iki kelime de ‘sevmek’ kelimesinden gelir, ancak ‘sevmek’ dediğin kişiye hiçbir menfaat ve çıkar beklentisi olmaksızın bağlanmaktan başka bir şey değildir. Senin en ufak bir beklentin olmasa bile, bunlar dostluktan baş vermiş çiçekler gibi zaten açarlar.”