Ölümü göze almakla elde etmek istediğimiz bir şey vardı bizim de, savaşırken..savaştan sonra baktık ki, onlar için savaşmamışız. Düpedüz aldatılmışız. İşte insanın zoruna giden bu oluyor.
Bunun için mi eve kapanıyorsun, diye sordu çocuk, sizin günahınız yok ki bunda.
Mesele yalnızca bu değil tabiî. Bizi aldatanlara karşı bir şeyler yapmamız gerekirdi, yapamadık. Bilmem, belki de bunun utancına katlanamadım, onun için eve kapandım.
Peygamberimiz güzel kokuyu severlerdi, dedi, bana üç şey sevdirildi diye buyurmuşlardı bir gün. Onların biri güzel kokuydu işte.
Öbür ikisi neydi dede?
Kadın ve namaz.
Ben kadınları sevmiyorum, dedi çocuk.
Sevmiyor musun? Niye?
Dedikodu yapıyorlar, dedi çocuk.
O zaman kadınları değil, dedikoduyu sevmiyorsun sen, dedi adam.