Ayça Çiğdem

Ayça Çiğdem
@cigdemayca
Binlerce kez iyi geceler sana...
Puan vermedi·133 syf.··
2019 10. kitabı
Şuana kadar okuduğum en güzel kitap ve bir yazara hiç bu kadar hayran olmamıştım. Aşkı bu kadar güzel anlatan bir eserle hiç karşılaşmadım. Neredeyse herkes duymuştur Romeo ve Juliet'i ve sonu bilinir. Ama kitabı okurken onularla birlikte aşkı yaşadım onlar ile birlikte acıyı tattım ve her satırında sonunu bilmiyormuş gibi hissettim. Aslında biliyordum ama öyle olmamasını umut ediyordum. Sanki sonu farklı olacaktı bu sefer kimse ölmeyecekti. Ama aslında aşk kovuşamayınca destan değil miydi? Leyla ile Mecnun, Kerem ile Aslı ve Ferhat ile Şirin hepsinin sonu aynı değilmi. Aşk sadece mutlu olmak için mi var? Aşk aslında bütün duyguları barındırmaz mı. Romeo ve Juliet de bütün duygular o kadar güzel yansıtılmış ki her bir satırda kendini bulmamak imkansız gibi. "Binlerce kez beter olsun gece, senin ışığın yoksa..."
Edebiyat
Romeo ve JulietWilliam Shakespeare · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202475,9bin okunma
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Finlandiya...
Puan vermedi·96 syf.··
2020 3. kitabı
Bu kitap aslında bir çok yönden bakış açımı çok değiştirdi. Mesela kalkınmanın büyümekten daha önemli olduğunu ve kalkınmanın peşinden büyümenin zaten geldiğini öğretti. Bir ülkenin kalkınması için gerekli olan en önemli şeyin eğitim olduğu gerçeğini öğrendim. Gerçi bunların bir kısmını zaten biliyoruz ama eğitim sadece okumak değil yaptığın işi hakkı ile yapmak kendini geliştirmek, bir yerde hayaller kurmak bazen ve buna giden yolda çabalamak kitaptaki pastanecinin hikayesi belkide beni bu kadar etkileyen, belki de hırsız sanılan arkadaşının gerçekleri ve belki de halkı bilinçlendirmek için çabalayan onca insan en çok neden etkilendiğimi söylemek çok zor aslında. Belki de rahibin bitmek bilmeyen tutkusu, belki de artık bağımsız olabilmek için bir ülkenin kendini kalkındırmak için çabalaması. Ama unutamadığım bir şey varsa o da kitapta eğer biz kendimizi eğitip geliştirirsek ve iyi şeyler yapan bir ülke olursak bizi ezemezler düşüncesi ile bilinçli insanlar yetiştirme çabası. Bu kitap hayatımda büyük farkındalıklar yarattı bana bataklıklarda bile en güzel çiçeklerin yetişebileceğini gösterdi.
Edebiyat
Beyaz Zambaklar ÜlkesindeGrigory Petrov · İstek Yayınevi · 2018124,9bin okunma
Romeo and Juliet
Puan vermedi·496 syf.··
Beğendi
·
2020 2. kitabı
İlk kitabın sonunda yaşananlardan sonra hemen okumaya devam ettim.Bu kitapta o kadar farklı duyguları aynı anda yaşadım ki ben bile şaşırdım. Bazen bize doğru gelen şeylerin aslında ne kadar yanlış olduğunu ve sadece önemli olan tek şeyin kendi mutluluğumuz olduğu önce kendin mutlu olamazsan kimseyi mutlu edemeyeceğimizi daha iyi anladım. İnsan kaybedince anlarmış sevdiğinin kıymetini ve bazen sevdiğini anlmak için kaybetmek gerekirmiş. Son olarakda kitaptan en sevdiğim alıntılardan birini söyleyerek bitireyim. "GERÇEK AŞK HER ZAMAN KAZANIR"....
Edebiyat
Elmalı TurtaZeynep Sahra · Ren Kitap · 20179,7bin okunma
Aslında bazı şeyler çok basittir ama biz anlamak istemeyiz...
Puan vermedi·368 syf.··
Beğendi
·
2020 1. kitabı
Aslında kapağına bakınca klasik bir aşk romanı gibi gelmişti fakat bir süre sonra öyle olmadığını anladım. William Shakespeare den yapılan mükemmel alıntılar ise beni kitaba çeken en önemli özelliklerinden biriydi kitap için edebi yönünü ortaya koymakla kalmamış bence duyguları anlatmak için daha güzel yöntem olamazdı. Basit bir aşk hikayesinden çıkıp kendi duygularını keşfetmek için Sahra'nın bu yolda Juliet'e dönüşmesi ve ateşe uçakmaktan korkan kelebeğin aslında ne kadar cesur olduğunu keşfetmesini daha iyi anlatılamayacağını düşünüyorum. Kitabı elime aldığımda bu kadar saracağını düşünmemiştim önce Ahmet'e kızdım korkaklık ettiğini düşündüğüm için sonra Sahray'a kızdım Juliet olduğunu kabullenemediği için ve yine en çok William Shakespeare'e hayran oldum aşkı en güzel o anlattığı için
Edebiyat
AyçöreğiZeynep Sahra · Ren Kitap · 202011,4bin okunma
Küçük Prens
Puan vermedi·104 syf.··
2019 15. kitabı
Çocuk kitabı gibi gözüksede her yaştan insana hitap ediyor. Evet bu kitap için en çok söylenen söz bu ama en doğrusu da bu çünkü insanın algısı sürekli değişiyor ve her yaşta farklı anlamlar, dersler çıkarabiliyor. O yüzden bu kitap insana her yaşta farklı şeyler katıyor ya da bu sadece benim düşüncem. Çünkü benim tekrar tekrar okuduğum ve izlediğim, kitaplarım ve filmlerim var bunları her yaptığımda hem onlarda hemde kendi fikirlerimdeki yeni bakış açılarını keşfediyorum.
1000Kitap
Küçük PrensAntoine de Saint-Exupéry · Nilüfer Yayınları · 2025280,2bin okunma