Bu kitap aslında bir çok yönden bakış açımı çok değiştirdi. Mesela kalkınmanın büyümekten daha önemli olduğunu ve kalkınmanın peşinden büyümenin zaten geldiğini öğretti. Bir ülkenin kalkınması için gerekli olan en önemli şeyin eğitim olduğu gerçeğini öğrendim. Gerçi bunların bir kısmını zaten biliyoruz ama eğitim sadece okumak değil yaptığın işi hakkı ile yapmak kendini geliştirmek, bir yerde hayaller kurmak bazen ve buna giden yolda çabalamak kitaptaki pastanecinin hikayesi belkide beni bu kadar etkileyen, belki de hırsız sanılan arkadaşının gerçekleri ve belki de halkı bilinçlendirmek için çabalayan onca insan en çok neden etkilendiğimi söylemek çok zor aslında. Belki de rahibin bitmek bilmeyen tutkusu, belki de artık bağımsız olabilmek için bir ülkenin kendini kalkındırmak için çabalaması. Ama unutamadığım bir şey varsa o da kitapta eğer biz kendimizi eğitip geliştirirsek ve iyi şeyler yapan bir ülke olursak bizi ezemezler düşüncesi ile bilinçli insanlar yetiştirme çabası. Bu kitap hayatımda büyük farkındalıklar yarattı bana bataklıklarda bile en güzel çiçeklerin yetişebileceğini gösterdi.