Cihan Yıldız

Cihan Yıldız
@cihanyildiz

Cihan Yıldız

, bir kitap okudu
Puan vermedi·55 syf.·
32 günde okudu
·
2016 4. kitabı
Halil Cibran
7.5/10 · 85,4bin okunma
“Yeterince kitabın var” diyenlere cevabımız hazır.
7/10
·320 syf.··
2016 3. kitabı
·
9 günde okudu
·
Okunma: 23 Ocak 2016 13:55
Okuyucusuna koleksiyonunu sunmuş Bukowski. Kadınlarım demiş koleksiyonunun adina da.. Her parçayı anlatmış en ince hatlarina kadar... Bukowski'nin samimi bir dili var, cümleleri basit ama özellikle diyaloglarda bir arkaplan var. Kadinlar hakkindaki tecrübelerini diyolaglarin ardına saklamış sanki, ya da bana öyle geldi, bilemiyorum. Bu kitabin çok beğenilip ya da nefret edilişinin kilit noktasinin tam olarak burası olduğunu düşünüyorum. Yazarin kadinlar konusundaki tecrübesi göz ardı edilirse kurgu porno filminden farksız gelebilir. 203. sayfadaki şu diyalog çok hoşuma gitti. Kitabin temelini bu düşünce oluşturuyor sanki; -"Kadinlar hakkında ne düşünüyorsun?" -"Düşünür değilim ben. Her kadın farklı. Temel olarak en iyi ile en kötünün karışımı gibi görünüyorlar bana. Hem büyüleyici hem de korkunç. İyi ki varlar ama." Okuduğum en samimi kitap oldu Kadinlar. Sürükleyici olmasa da okutuyor kendini. Sanirim bu, Bukowski kitaplarının ortak özelliği. Bu tarzı sevenlere tavsiye ederim, herkese değil..
KadınlarCharles Bukowski · Parantez Yayınları · 20214,253 okunma

Cihan Yıldız

, bir kitap okudu
7/10
·320 syf.··
9 günde okudu
·
2016 3. kitabı
Charles Bukowski
7.3/10 · 4.253 okunma
8/10
·447 syf.··
Beğendi
·
2016 1. kitabı
·
8 günde okudu
·
Okunma: 13 Ocak 2016 10:08
Görüşlerine değer verdiğim birkaç arkadaşımın olumlu yorumları ve tavsiyeleri üzerine kendimi, okumaya mecbur hissederek okuduğum bir roman oldu Para. Polisiye, macera türündeki romanları severim ve uzun zamandır bu türde bir kitap okumadığımı fark ettim. Para da bu türün olmazsa olmaz özellikleri olan akıcılık ve sürükleyicilik kavramlarını fazlasıyla içinde barındıran bir roman. Birçok yorumda bahsedildiği üzere “film gibi”. Okumayanların merakını baltalamayı sevmediğim için incelemelerimde senaryolardan ve karakterlerden mümkün olduğunca bahsetmemeye çalışırım ama bu romanda akıcılık ve sürükleyicilikten başka değinilecek pek bir şey olmadığından ve bende soru işareti uyandıran birkaç nokta sebebiyle kurguyu biraz deşeceğim… -----------------SPOİLER İÇERİR------------------- İnes ve kardeşlerine ne oldu? Bir anda nereye kayboldular? Mafya dünyasının içinde büyüyen İtalo, neden hiç yol yordam bilmiyor? Herkes gaddarken Yudelman neden bu kadar iyi? Son bölümde Mamma şifresini Yudelman’ın keşfettiği anlar, sadece bana mı basit geldi? Herşey gayet gerçekçi ilerlerken, bir anda neden “yok canım bu kadar da olmaz” dedirten şeyler oluyor? -----------------SPOİLER İÇERİR------------------- Bunlar gibi birkaç soru daha var aklımda, romanı okuyan arkadaşlarla değerlendirilmek üzere bekleyen… Karakterler biraz fazla olsa da hikayeye dahil oluş şekillerinin iyi ayarlanışı sebebiyle okuyucunun zihnine yerleşmeleri zor olmuyor… Benim favorilerim Folco Mori ve Homer Kloppe oldu. Sonuç olarak güzel bir roman okudum diyebilirim, son derece keyif vericiydi. Bu tarzı sevenlere kesinlikle tavsiye ediyorum. Puanım 8/10
Sinema
ParaPierre Rey · Erko Yayıncılık · 200556 okunma