Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Elif Sena

Elif Sena
@cirakmimar
Mimar
YTÜ
İstanbul
57 okur puanı
Nisan 2019 tarihinde katıldı
Sabitlenmiş gönderi
Ben, salt düşünme gereksinmemi gidermek, insanoğlunun yaşama yeteneğinin yirmide birini ortaya koymak için değil, pek doğal olarak, yaşama gücümün tümünü seferber ederek yaşamak istiyorum.
Sayfa 43
Reklam
Karmaşık ve yeraşırı kimliklerin dünyasında, aidiyetleri o aidiyetleri temsil eden biçimlerle anlatma alışkanlığı mimarların unutmak zorunda oldukları köhne yaklaşımlardan biri daha.
Sayfa 322
Kısacası, her öğrenme süreci ister Avrupa'ya ister başka coğrafyalara odaklansın, tabii ki değiştiricidir. Öğrenmek değişmektir. Unutmak da öyle...
Sayfa 243

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
Mimari imge öyle garip bir nesnedir ki, alım satımı serbest, ama kullanımı yasaktır.
Sayfa 224
Eskinin özgül değeri yoktur. Ona atfedilmiş yeni değerler vardır. Bunun farkına varmak ne sağlar? Değişim, yıkarak yapmaktır. Geçmişte mevcut ve geçerli olanların ortadan kalkması veya geçersizleşmesiyle gerçekleşir. Bunun anlamı, dünyanın her gün bir tabula rasa'dan hareketle yeniden kurulduğu demek değil. Aksine, yeni daima eski üzerinde kurulur, ama onu aşındıra aşındır, deforme ede ede, başka bir şey kıla kıla, çarpıtarak... Eski hiç ölmez, ama o denli çarpıtılmış, o denli başkalaşmıştır ki, eskiliğini sadece uzmanlar fark edebilir.
Sayfa 216
Reklam
Mimarlık, en engelleyici tanımıyla, insanın doğal habitatının yerine yapay bir habitat varetmesi ve doğal olanla gerilimli bir ilişki kurması pratiğinden başka bir şey değil.
Sayfa 185
Her tasarım, o tasarımın yanıt verdiği işlevi de zorunlu olarak yeniden tanımlar.
Sayfa 148
Mimarım tasarladığı mekanlar toplumsal diyalog ortamı oluşturmalıdır.
Sayfa 136
Mimari rasyonalizmin belki de gerçek tanımı, mimar özne dışında kimsenin rasyonel olamadığı bir dünya tasavvurudur.
Sayfa 121
Türkçede (mimarlık) 600 yıllık olan bir terimin ses değeri bağlamındaki sabitliğinin ürettiği yanılsamanın farkına varmamız gerekiyor. Sürekli oluş halinde olanları zamanda donmuş bir terimle ifade etmek zorundayız. İnsan dili tam da bu demek.
Sayfa 68
Reklam
Mimarlık bir kez yerötesi kılındıktan sonra onu yeniden sabitlemenin yolu yoktur. Gerçek bina bile bu durumda kendisinin maketiymiş gibi olur. Mimarlığı sergilemek bu yerötesilik haliin de olağanlaştırmak anlamına geliyor.
Sayfa 58
Müze ve sergi bilinegelen mimarlığı sergilenir hale getirmez; paradoksal olarak, mimarlığın sergileme nesnelerini, temsillerini de mimarlık haline getirmiş olur. Artık onlar aslolanı temsil etmezler, kendileri bizatihi mimarlık nesneleridirler.
Sayfa 56
Metodun icadı belirli bir pratiği türdeş ama farklı biçimlerde yapmayı mümkün kılar.
Sayfa 50
Niteliksel olanın yere bağımlı (gündelik yaşam pratikleri çerçevesinde) olduğu bir dünyadan, niceliksel, çünkü boyut ve değer birimleri gibi yerötesi geçerliliği olan parametrelere dayandığı bir sisteme doğru değişir mimarlığın tanımı. Bedenle kavramak, deneyimlemek imkanı tabii ki ortadan kalkmaz, ancak artık matematiksel terimlerle de kavramak gibi ileride sayısız uzanımları üretilecek yeni bir alan açılmıştır.
Sayfa 47
Bu kitap, mimarlığın fosilleşmiş ve çatışmasız biçimlerde düşünülmesinin bir zorunluluk olmadığı fikriyle yazıldı.
Sayfa 35
365 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.