Bu kitap bence çok etkileyiciydi. Her ne kadar yazarın bu kitabı yazma amacı hakkında tartışmalar çıksa da beni çok etkileyen bir kitaptı. Yazar bu kitapta İdam edimek üzere olan genç bir adamı aklından geçenleri bize açmış. Kitabın önsözünden okuduğuma göre; Vıctor Hugo, bu kitabı yazmak için gerçek idam mahkumlarıyla konuşmuş, bu kitabı ilk yayınladığında fazla tepki gösterileceğini bildiği için isimsiz yayınlamış, sonradan ismini açıklamıştır... Kısacası çok beğendim, dışarıdan onları sadece pislikten ibaret olduğunu düşünenler için bir empati aslında...