Vakur bir sükutla kol bandımın dikişlerini bıçağımla kopardım ve üzerine gümüş iplikle işlenmiş "Adolf Hitler" adına son kez baktım. Kol bandını bir ağacın dalına, yoldaşlarımınkine yakın bir yere astım. Yakına da silahlarım ile künyemi ve onlarla birlikte savaşla ziyan olan gençliğimi gömdüm.
Ceketimin manşetinde "Adolf Hitler" yazan bir bandın bulunması, beni nefret ettikleri her şeyin vücuda gelmiş bir hali kılıyordu. İnsanların herhangi bir Leibstandarte mensubunun gözüne girmek için zahmet ettikleri günler acı bir şekilde sona ermişti.
Bir mermi - mermi yolunun alçaklığına bakılırsa muhtemelen bizim tanksavarlarımızca ateşlenmişti - göğsünde kol kalınlığında bir delik açmıştı. Sendeleyerek attığı birkaç adımın ardından yere yığıldı. Artık sadece bir diğer cesetten ibaretti...