Kendi yolunuza gidin. Ve bırakın halk da halklar da kendi yollarına gitsinler! - evet, ufukta bir tek umudun bile çakmadığı karanlık yollarda.
Parlayan her şeyin tüccar altını olduğu yerde, varsın bir tüccar iktidar olsun! Artık kralların zamanı değil: Bugün kendine halk diyen, kralları hak etmiyor artık.
Bakın işte, nasıl da tüccarlar gibi davranıyorlar bu halklar: Nasıl da seçiyorlar her çöplükten kendileri için en küçük menfaatleri bile!
Birbirlerine pusu kuruyorlar, birbirlerinden çalıyorlar -ve buna "iyi komşuluk" diyorlar. Bir halkın kendi kendine, "Ben halkların üstünde - bir efendi olmak istiyorum" - dediği, o mutlu çağlar nerede?
Çünkü kardeşlerim: En iyi olan hükmetmeli, en iyi olan hükmetmek ister de! Bu öğretinin tersine olduğu yerde - eksiktir en iyi olan da.
Böyle Buyurdu Zerdüşt
Friedrich Nietzsche
Sayfa:232