“Kendini cansız bir görüntünün ya da heykelin içinde ayırt edemezsin. Birisi yaşıyorken, yaşıyor ama görünmüyorken. Kendini ayırt etmek ölümle eşdeğerdir.”
Eğer yaşadıklarınız sizi mezara sokmadıysa henüz, bu gelip geçen gerçeğe "yanılsama" diyoruz. Evet, gerçekten de her gerçek bir yanılsamadır. Tam da söz yanılsamaktan açılmışken işte size bir tane daha söyleyeyim:
“Yanılıyorsunuz!"
“Öylesine yalnız olmak isterdim. Kendimden vazgeçerek. Demek istediğim, bildiklerimden ve inandıklarımdan vazgeçerek. Aynı kalayım ama ruhumu karartan şeyleri hatırlamayayım. Kendi bedenimden ayıramadığım bir yabancı gibi.”