"Hayat herhalde bir katakulli değildi . Ama neydi ? Bu hayatın bir manası olmak icap ederdi . İnsan dünyaya sadece yemek , içmek , koynuna birini alıp yatmak için gelmiş olamazdı ! Daha büyük ve insanca bir sebep lazımdı ."
"Bence insanlara hükmetmek arzusu manasızdır.Etrafımız o kadar çirkefle dolu ki , temiz kalmak için bir tek çare kendi dünyamıza çekilmek ve muhitle , hiç olmazsa manen [ duygusal olarak ] , alakamızı kesmektir!"