Her şeye, gerek alçakgönüllülükten, zayıflıktan ve kayıtsızlıktan ötürü dayanan insanlara, her türlü zulmü yapmak, belki de insan doğasının bir gereğidir. Gücünü bir insan ya da bir şeye karşı kanıtlamayı herkes istemez mi?
Nasıl ve neden bilmiyorum, ama göğün o parlak sakinleri sonsuz bir huzur ve güven veriyor insana. Bizi hayvandan çok insan kılan her ne ise, teselliyi ve umudu, sanırım, insanların gündelik kaygıları, günahları ve dertlerinde değil; maddenin uçsuz bucaksız, sonsuz yasalarında aramalı.