Heft Reng Kurdî sepana me li ser play Storeê ye
play.google.com/store/apps/deta... Silav hevalno, em sepanek bi zimanê Kurdî çêdikin, û beşdarî, piştgirî û beşdariya we di vê pêvajoyê de dê pir bi qîmet be. Armanca me ew e ku bi rêya wêjeyê Kurdî, hem wekî çand û hem jî wekî ziman, bi awayekî çalaktir tevlî jiyanê bikin. Ez pêşdebirêkî takekesî me; tîmek an budçeyek min a mezin tune ye, lê bi beşdariyên we, ev proje dikare were pêkanîn. Merhaba arkadaşlar Kürtçe bir uygulama yapıyoruz bu süreçte katkılarınız desteğiniz gelip katılmanız çok kıymetli olacaktır. Amacımız kültür ve dil olarak Kürtçeyi daha aktif olarak edebiyat diliyle de hayatın içine dahil etmek ben bireysel bir geliştiriciyim. Öyle devasa bir ekibim ve bütçem yok anca katkılarınızla bu proje hayat bulabilir.
Kurdî
Dikkat Refakat Anısı İçerir. Okuyun Derim :D
Dün bir tanıdığıma refakat etmek için hastaneye gittim. Ciddi anlamda çok ağır bir operasyon geçirmişti. Servise 10 gün sonra yoğun bakımdan çıktığı ilk gün olduğu için çıtırdan contayı yakmıştı. Refakatçi olarak adamın karısı ve ben vardım. O mistik konuşmaları aklımda kaldıkça derledim. Ben baya güldüm refakat ederken, umarım sizde okurken gülersiniz :D E: Hasta olan Erkek K: Hastanın Karısı kişilerimiz bunlar :D 1) E) Yoğun bakım önünde ki köpekler neydi öyle? K) Gördün mü? E) Yok görmedim, sesinden biliyorum. :D 2) Ben adamın kızına WhatsApp dan fotoğraf video çekerken, çektiğimi fark etti ve şunu dedi: Donlu fotomu nerde paylaşcan? :D (OnlyFans açacam amca sana diyemedim, desem de anlamaz gerçi :D) 3) E) balgam çıkardı yuttu K) biz onu çıkar diye başında bekledik deli misin sen? E) Tamam vereyim sana bir tane balgam :D 4) Gece saat 3-4 suları karısına sesleniyor E) Pet şişe ver bana onu yicem :D K) Mehmet sen kafayı mı yedin pet şişeyi niye yiyon :D 5) Gecenin bir saatinde aniden kalkıp, yatağın ucunda ki ipi tutup kendini kaldırmaya çalıştı. K) Yattığı koltuktan kalkıp adamın elinde ki ipi aldı attı dedi ki Velet çocuk gibi oldun aynı ayyhhh ayyhhh :D Bi daha ameliyat mı olmak istiyorsun, olmak istiyorsan söyle ona göre davranayım :D 6) Saat 4:29 hastamız gözlerini belerterek bi çay demle dedi K) sabah olsun öyle kadın hiç gözlerini belertme gorkmuyom :D 7) K) Gözünü yum da uyu galbin dinlensin (sanki uyuyunca kalp çalışmıyor) :D 8) K:Söz dinleme gör sen
1000Kitap
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Bir de diyorsun ki ne var sözlerimde. Var başka senden sözlerine kendini katan? Kendin diyecek de sensin olmaz diye(cek) ne kendinde ne sözlerinde. Ne sanırsın bu sözleri? Âlâ-tur-ca, ala-ca, al al. Bu tur, burnumun bi deliğinden giren diğerinden çıkıyor. Çıkıyor da yollar hep ötekine sanki. Kendi yuttuğunu tüküren. Demek midesi kaldırıyor. O filmi bilmiyorum, seyretmedim \ Yine o filmdim, seyredilmedim. Faruk'un sonu. Kuraf bir tadı var yok. Gökler sahneleniyor, gözler perdeleniyor ama. 7 kat gök 7 kat renk hiç görülmemiş bilinmemiş, gök gök gibi bilinmemiş. Bilenmiş gururuna gurultural gürültülü buralar. Ah, ah kere ah. Hiçbir söz yok. Hiçbir söz yok. Hiçbir göz, gözlerden bahsetmek bir kıyak, hiçbir göz, yok ki hiçbir söz. Söylenmeyecek. Sözler değil mi söylenmeyecek.!.!.! ?.? Komik bir komiklik yaplıyor işte var yok. Var yok var yok diyorum, yuvarlak :) Çok eğlenceli değil mi ağlamak? Sözlerin diyordum, hani kendin diyorum kendime var yoklanmadan, desem şimdi ne, ne desem söylesene. dayılanmasını bilmeyen bir ayı var. Ayı desem Ay mı, nesini görsem söylesene? Gözlerine bakmadan nesini görsem? Sözlerin mi gözlerin mi? Yine bir heyecan, sonradan çok utanan ama heyecan işte canım, o zaten bende çokça yüzsüz duran. Hay gidi gidi avuçlar. Avuç avuç dualar, üzerine gökten inen topkrak içinde. NE YA NE? ne oluyor canım? Ne neyin derdi, ne ne zaman neyin derdi? Geldin mi şimdi? Bir yırtım içim. Kaynasın dursun, bana ne? Gel ne. Gel. Gelin. Ne. Neler neler. Susuz bir gök. Ha ama kurumuş mavisi, o ne üzerimde mi içimde mi , , ,. , Ya bu ne palavra , , hayat par(a)v(a)nı, vanalar kapalı, yahu ne komik, ku ku ku. ama hayır, günlerden bugün ki! Günlerden bugünlere bugünlerde, neler neler - sadece sessiz. So kaak lar mı:D sokaklar , ayvaz aymaz ayyyaş avanak sokaklar. Üzerine
HZ. MUAVİYE'YE "radyallahu anh" DENİLMEZ Mİ? -III-
"Ömer İbnu'l-Hattab (r.a.), Umeyr İbnu Sa'd'ı Humus valiliğinden azledince, yerine Hz. Muaviye'yi (r.a.) tayin etti. Halk: Umeyr'i azledip Muaviye'yi mi tayin etti, diye mırıldandı. Umeyr (r.a.) ise: Muaviye'yi hayırla yâdedin. Zira ben Resulullah aleyhissalatuvesselamın "Allahım onunla (insanlara) hidayetini ulaştır!" dediğini duydum, dedi." Kütüb-i Sitte, Hadis No: 4478 Evvelki yazılarıma yapılan bazı yorumlardan ötürü, daha başlarken bir noktayı açıklığa kavuşturmak istiyorum: Hz. Muaviye'nin "radyallahu anh" denileceklerden olduğu "şu âhirzamana kadar" Ehl-i Sünnet mabeyninde "netameli" bulunmuş bir konu değildir. Mevzuun gerek İmâm-ı Gazalî'nin İhyâ'sında, gerek İmâm-ı Rabbanî'nin Mektubat'ında ve gerekse diğer makbul/muteber kaynaklarımızda nasıl ele alındığını incelerseniz "netameli" hiçbir noktaya rastlayamazsınız. Hz. Muaviye'nin bir Sahabî olarak "hürmete layık olduğu" gayet açıktır. İttifakla da beyânlıdır. Ulemamızın bu meseleyi medar-ı bahs etmeleri, kendi aralarında tartışma konusu olduğundan değil, Şia vb. bid'a fırkaların Mü'minlerin kafalarını/kalplerini karıştırmalarına engel olmak içindir. Elhamdülillah. İşte biz de bugün o salih seleflerimizin izlerini takip ediyoruz. Rabbim, ne bu dünyada ne ötekisinde, dudaklarımızı ayak izlerinden kaldırmasın. Âmin. Bediüzzaman'ın da bu müceddidler kervanının bir halkası olduğunu hatırlarsak, elbette, ondan da bu hak yoldan başkası sâdır olmaz. Başka muradı olamaz. Zâten, Hz. Ali radyallahu anhın duruşunu "azimet" Hz. Muaviye radyallahu anhın duruşunu ise "ruhsat" noktasında ele alması, "her ikisini de" İslâm dairesi içinde gördüğünün delillerinden birisidir. Mezkûr kavramlar hakkında küçük bir özet geçersem: **Azimet "asıl hüküm"dür. Ruhsatsa şartlarına bağlı olarak uygulanabilecek "geçici
Hazreti Muaviye
d grubu'ndan başlayarak tüm turnuva gruplarının öne çıkan kadrolarını, grup karmalarını ve kağıt üzerindeki teknik analizleri. ##` d grubu` ### `türkiye` * `kaleci`: mert günok, altay bayındır, uğurcan çakır * `savunma`: ferdi kadıoğlu, merih demiral, çağlar söyüncü, zeki çelik, ozan kabak, abdülkerim bardakcı, mert müldür * `orta saha`: hakan çalhanoğlu, orkun kökçü, ismail yüksek, salih özcan, kaan ayhan * `hücum`: arda güler, kenan yıldız, barış alper yılmaz, kerem aktürkoğlu, yunus akgün, irfan can kahveci, can uzun, deniz gül, oğuz aydın ### `abd` * `kaleci` : matt turner, ethan horvath * savunma: antonee robinson, tim ream, chris richards, joe scally, cameron carter-vickers * **`orta saha` **: weston mckennie, tyler adams, yunus musah, gio reyna, johnny cardoso * hücum: christian pulisic, folarin balogun, timothy weah, ricardo pepi, brenden aaronson ### `paraguay` * kaleci: orlando gill, roberto fernández, gastón olveira * `savunma`: gustavo gómez, fabián balbuena, junior alonso, omar alderete * `orta saha`: diego gómez, andrés cubas, damián bobadilla, braian ojeda
Olasılıkları her ne kadar sevmesem de hayat karşıma hep olasılıklarla çıkıyor. Gece geç saatlerde hastaneye gitmek tam bir bıkkınlık, hastanenin o keskin kokusu insanın başını döndürüyor. Üstelik insanların acı çeken hasta yüzlerini görünce insan psikolojik olarak daha kötü hissediyor. Geçenlerde diyordum şehir boşalmış, meğer tüm şehir gece gece hastaneye geliyormuş. Hey maşallah! Kan vermeye giderken iki genç aralarında konuşuyorlardı: "Bu kanları onlara veriyoruz ama acaba daha sonra bunlarla ne yapıyorlar, yoksa Epstein'e mi gönderiyorlar?" Ben de gülerek: "Siz Reels kaydırıp sahte haber izlemekten bunamışsınız bayım!" dedim. :D
Duygu ve Düşünce