x

Dünyada başka mesut milletler de vardı. Onların bizim yaşlardaki gençleri, hiç de bizim bu anda olduğumuz gibi bir "olmak ve olmamak" meselesiyle meşgul değildiler. Onlar aşkı, sporu düşünüyorlar, yaşlarının tabiî iştiyakları ve meselelerile meşgul oluyorlar, kurulmuş bir hayatın imkânlarından istifade ederek çalışıyorlardı. Biz ise el parçasi kadar birakılmış, çok harap bir vatanda yaşamak imkânlarını düşünüyorduk.
Serdar isimli okura yanıt verildi
x
@Serdar__1907 çok da uzak olmayan tarihlerde kendi ülkemizin malum bölgelerinde de çok gözyaşı aktı, sizin ya da benim oylarımla değilse de dedelerimizin oylarıyla. yarın yine aynısı yaşanabilir. seçmenlerin şahsi mesuliyetleri başka bir konu, bu durumun refah seviyemizle bir nedensellik ilişkisi içinde olup olmaması bambaşka bir konu.
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Dünyada başka mesut milletler de vardı. Onların bizim yaşlardaki gençleri, hiç de bizim bu anda olduğumuz gibi bir "olmak ve olmamak" meselesiyle meşgul değildiler. Onlar aşkı, sporu düşünüyorlar, yaşlarının tabiî iştiyakları ve meselelerile meşgul oluyorlar, kurulmuş bir hayatın imkânlarından istifade ederek çalışıyorlardı. Biz ise el parçasi kadar birakılmış, çok harap bir vatanda yaşamak imkânlarını düşünüyorduk.
Serdar isimli okura yanıt verildi
x
@Serdar__1907 bizim günahlarımızı bireysel olarak ele alıp batılılarınkini toplum olarak yargılamanız adil değil. mesele buysa bizim hükümetimiz de hiç masum değil. dahası, demokrasilerde aralarından seçim yapmanız istenen adayların aday konumuna hangi usulsüzlüklerle gelmiş olabileceği de malumunuz. çoğu zaman sistemin açığından yararlananlar arasında oluyor seçimlerimiz, buna mecbur bırakılıyoruz. sizin söylemek istediğinizi de anlıyorum fakat tam bağımsız bir ülkenin vatandaşlarına gereken refahı sağlamamasının bahanesi refah içindeki diğer ulusların kötülüğü olamaz, en azından bizim ülkemiz için durum bu değil. mutluluk anlayışı bireyden bireye değişeceğine göre, devletlere düşen insanın fizyolojik ve psikolojik ihtiyaçlarının kolaylıkla karşılanabildiği, suçun az görüldüğü, steril bir toplum yaratmaktır. böyle bir topluluk bir kez oluştuktan sonra esas mutluluğun kime ne ifade ettiği yine bireylerin vicdanını ilgilendirir ve doğrudan toplumsal ya da politik bir mesele olmadığı gibi, toplumsal yoksulluğun tesellisi de olamaz
Dünyada başka mesut milletler de vardı. Onların bizim yaşlardaki gençleri, hiç de bizim bu anda olduğumuz gibi bir "olmak ve olmamak" meselesiyle meşgul değildiler. Onlar aşkı, sporu düşünüyorlar, yaşlarının tabiî iştiyakları ve meselelerile meşgul oluyorlar, kurulmuş bir hayatın imkânlarından istifade ederek çalışıyorlardı. Biz ise el parçasi kadar birakılmış, çok harap bir vatanda yaşamak imkânlarını düşünüyorduk.
Serdar isimli okura yanıt verildi
x
devletlerinin yapıp ettikleri neden bireyin suçu olsun? onlar sefa içinde günahkarsa biz de sefalet içinde aynı derecede günahkarız. biz iki dünyayı birden kaybetme riski taşırken onlar en azından bu dünyayı yaşayabiliyorlar.