​"Onu ilk gördüğüm an, kalbimin en gizli odasındaki yaşam ruhu titremeye başladı ve ürkek bir sesle dedi ki: 'İşte benden daha güçlü bir Tanrı geldi ve bana hükmedecek.'" #YeniHayat()Dante
Duygu ve Düşünce
Dün tarihe atıfta bulunarak bir soru sormuştum. Devam edelim. Bizde bizden sonrası için bir tarihiz aslında. Ne bırakabiliriz? Thales, Solon, Kierkegaard, Sarte, Dante, Kafka... yüzlerce isim... Thalesle aramızda binlerce yıl var ama bir adım ileri geçebildik mi!?
Duygu ve Düşünce
Reklam
Neyi birazcık ciddiye almaya kalksam ya bir gülme geldi hep ya da ağlama.Öyle öyle devirdim Dante'nin altını özenle çizdiği yaşı.
2025 Okuma Raporları
Otuz Beş Yaş
Yaş otuz beş! Yolun yarısı eder. Dante gibi ortasındayız ömrün. Delikanlı çağımızdaki cevher, Yalvarmak, yakarmak nafile bugün, Gözünün yaşına bakmadan gider. Şakaklarıma kar mı yağdı ne var? Benim mi Allahım bu çizgili yüz? Ya gözler altındaki mor halkalar? Neden böyle düşman görünürsünüz; Yıllar yılı dost bildiğim aynalar? Zamanla nasıl değişiyor insan! Hangi resmime baksam ben değilim: Nerde o günler, o şevk, o heyecan? Bu güler yüzlü adam ben değilim Yalandır kaygısız olduğum yalan. Hayal meyal şeylerden ilk aşkımız; Hatırası bile yabancı gelir. Hayata beraber başladığımız Dostlarla da yollar ayrıldı bir bir; Gittikçe artıyor yalnızlığımız. Gökyüzünün başka rengi de varmış! Geç farkettim taşın sert olduğunu. Su insanı boğar, ateş yakarmış! Her doğan günün bir dert olduğunu, İnsan bu yaşa gelince anlarmış.
Cahit Sıtkı Tarancı
'Öyle acı verdi ki, ölüm acısı sanki;  ama ben, orada bulduğum iyilikten söz edeceğim,  gördüğüm başka şeyleri söyleyeceğim.' —Dante
`Sizce aşk nedir?` Dostoyevski: Aşktır ❤️ Şeyh Galib: Mumdan kayıklarla ateş denizini geçmektir 💛 Platon: Akıl hastalığıdır 🧡 Aristo: Acı çekmektir 🖤 Freud: Arzudur 🩵 Dante: Esarettir 💚 O. Wilde: Yanlış anlamadır 💜 Goethe: Zaman kaybıdır 🤎 Murakami: Makarnadır 😅 Mevlana: İnançtır 😌 *Hak verdiğini emoji ile belirtir misin?*
Reklam
Reklam