Pervin Albayrak Maral

Pervin Albayrak Maral
@darwinschild
Yüksek Lisans/Felsefe.
31 Ekim 1999
119 okur puanı
Eylül 2021 tarihinde katıldı
Şu anda okuduğu kitap
1/10
·213 syf.··
2025 13. kitabı
·
9 saatte okudu
·
Okunma: 24 Aralık 2025 21:32
Çevirisi kötü, anlatım bozukluğuyla dolu bir kitap. Bağlam hiç oturmamış. Orijinal metin iyidir muhtemelen fakat çeviri asla oturmamış. Bitirene kadar midem bulandı notlar alıp düzeltmeler yapa yapa okudum. Nasıl okuduğumu da bilmiyorum. Kötü oldu. Vakit kaybı. Bu yayınevinin bütün serileri mi böyle yoksa birkaç tanesine mi özgü bilmiyorum. Gılgamış Destanı'nda da bunu yaşadığımdan yarım bıraktım. İşinizi ciddiye almayacaksanız yapmayın ya.
Mitoloji
Mısır MitolojisiAlbert A. Renner · Mitoloji Tarihi Yayınları · 2020204 okunma
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
10/10
·328 syf.··
2025 11. kitabı
·
8 günde okudu
·
Okunma: 11 Aralık 2025 14:03
Ove... muhtemelen yaşlandığımda bürüneceğim kişilik. İçinde bir kötülük olmayan, en büyük kötülüğü kendine yapan, sevdiklerini kaybettiği için ölümü bile umursamayan ve en sevdiğinin peşinden gitmek için ölümü göze alan. Başkalarının bilmeden, tanımadan insanlar hakkında edinebileceği önyargıları güzel bir şekilde ele almış, abartısız ve sade bir kitap. Kitabı okuduktan sonra acaba etrafımda var mı böyle biri diye sorguladığınız oluyor. Çünkü farkında olmasak bile bizim de edindiğimiz önyargılar var ve bunu fark etmemiz biraz zaman alabiliyor. Bu kitap bir miktar size teselli olabiliyor. Bazen Ove gibi huysuz bazen de onun kadar hayat dolu olabiliyoruz. Yaşlanınca da böyle olmayacağımızın bir garantisi yok. Her şeye rağmen hayatın acı bir gerçeği olan ölümle de yüzleşmek gerekiyor. Bu kitap hayatınızda olmuş ya da olacak olan bütün Ove'lere ve hepimizin içinde yaşayan Ove'lere ithaf edilmesi gereken bir kitap bu. Her kötü şeyin ardındaki güzelliği görmeliyiz ve etrafta olan biten her şeye çözüm odaklı yaklaşmalıyız. Lanet olası bir hümanist veya polyanna olamasak bile dümdüz bir insan olmalıyız. Ove'nin dediği gibi, "sonuçta hepimizin bir prensibi olmalı ve bundan şaşmamalıyız." Ben çok eğlendim okurken, filmini de çok beğenmiştim. Umuyorum ki bu inceleme size bir nebze de olsa başlamanız için bir fikir olur. Keyifli okumalar...
Hayata Röveşata Çeken AdamFredrik Backman · Pegasus Yayınları · 2016791 okunma
Bilgeliğiniz için çok teşekkürler size!
10/10
·200 syf.··
2022 75. kitabı
·
22 saatte okudu
·
Okunma: 13 Ekim 2022 17:30
Dört Atlı derken Mitoloji'den bağımsız, gerçek Dört Atlı'nın konu olduğu kitap incelemesine hoş geldiniz, başlayalım. Let's go! Kitapta Dawkins, Dennett, Hitchens ve Harris'in konuşmaları yer alıyor ve hepsi birer monolog hâlinde. Kitabın içeriği baskın olarak din. Aslında bir noktada dinden ziyade inanç kavramı. Sıkılmayacağınıza garanti veriyorum, hele ki benim gibi Dawkins'i tutkuyla takip ediyorsanız. Kitap Dört Atlı fakat aralarından Hitchens 2011 yılında hayatını kaybetmiş. Ama bu Dört Atlı kategorisinden çıktığı anlamına gelmiyor tabii. Kitabın sade ve anlaşılır bir dili var. Birkaç yerde yazım yanlışları var ama dikkatinizi dağıtacak ölçüde değil. Tek solukta bitirebileceğiniz bir eser. Dawkins her zamanki gibi daha atılgan ve daha sivri dilli. Diğer filozoflarımız da hakkını veriyor tabii. Ben Dennett'i daha çok Zihin Felsefesi alanında tanıdığım için Ateist kimliğini pek bilemeyeceğim. Ama okuduğum kadarıyla epey sağlam bir abimiz. Sam Harris'i de İnancın Sonu isimli eseriyle tanıyorum. Kitap konudan sapmadan, güzel ve rahat bir şekilde ilerleyen, konu bütünlüğü yakalanmış bir şekilde bitiyor. Kaldı ki İngilizce'si iyi olan arkadaşlar Youtube üzerinden bu kitabın orijinal metni olan videoya bakabilirler. Çünkü bu kitap aslında bir Youtube videosu ve Mantık ve Bilim İçin Richard Dawkins Vakfı'nın üyeleri tarafından toparlanıp, kitaplaştırılıyor. Gerçekten okurken heyecanlandığım ve tekrar tekrar gururlandığım bir kitap oldu. "Bence şu anda laiklik için gerçek savaşçılar biziz ve artı olarak Afganistan'da Talibanla savaşan askerler. Ana düşmanla gerçekten savaşan insanlar biziz. Ve sanırım, laikler arasında bu muhtemelen durulabilecek en aykırı pozisyon olarak görülüyor olmalı. Bu görüşleri onların saf diş perisi inançlarıdır. Ben bunu kesin bir gerçek
Söyleşi-Röportaj
Dört AtlıRichard Dawkins · Kuzey Yayınları · 2019125 okunma
Ne yapmış ya şu Darwin!
9/10
·128 syf.··
2022 74. kitabı
·
23 saatte okudu
·
Okunma: 08 Ekim 2022 22:10
Yine belli kavramlar bilinmeden okunması tehlike arz eden kitap incelemesine hoş geldiniz, başlayalım. Let's go! Kitap beni biraz hayal kırıklığına uğrattı çünkü fazla çok fazla biyografik. Darwin ne yaptı sorusuna sadece son bölümlerde değinmiş ve ilk bölümler tamamen Darwin'in hayatı, karşıtları, dostlukları gibi gibi durumlar ele alınıyor. Ha güzel mi? Darwin'i merak eden biri için güzel. Kaldı ki onlar adına bu incelemeyi yapıyorum ama Darwin'i bilen birinin pek de okurken eğlenebileceği, bir şey kapabileceği bir kitap değil. Sürekli tekrarlardan ibaret. Kendi bilginizin içinde devinip durursunuz. Sade bir anlatımı var fakat ağır kelimeler yüklü. Eğer o kelimelere hâkimseniz çok da güzel bir solukta okuyup bitirebilirsiniz. Kitabın sonları efsane güzel çünkü Darwin'in hem dostluklarına, hem düşmanlıklarına, hem de yaratılış kavramıyla kavgasına da değiniyor. Bunu ortalarda da görürsünüz ama sonlara doğru inancın kokusu daha bir yayılıyor. Darwin'in neden ayan beyan kendini Ateist ilân etmediğinin cevabını burada alenen bulabilirsiniz. Ben buldum ve çok tatmin oldum açıkçası. Kitaptan bir cümleyle bitirsek mi incelemeyi? Die Religion muss dem Volk erhalten werden. Türkçe meali, Din, halk için alıkonmalıdır. Sebebini ise kitapta çok net bulursunuz diye düşünüyorum, tabii biraz dikkate değer. :) İyi okumalar...
Araştırma-İnceleme
Darwin Ne Yaptı?Öner Ünalan · Evrensel Basım Yayın · 201260 okunma
Teşekkür ederiz Charles Darwin!
9/10
·136 syf.··
2022 73. kitabı
·
29 saatte okudu
·
Okunma: 07 Ekim 2022 22:53
"Yaşama böylesi bir bakışta ihtişam vardır!" sözüyle aklıma kazınan, sözlerini ezberimde tutmak için Darwin'in Aforizmalar isimli eserini aldığım adamın hayatına kısaca değinelim, başlayalım. Let's go! Öncelikle kitap biyografik bir nitelik taşıyor. Baştan sona Charles Darwin'in evrim teorisini nasıl inşaa ettiğini, nasıl bir aileden geldiğini, kendisinin nasıl bir Victoria Beyefendisi olduğunu, Beagle gemisinde nelerle karşılaştığını, kimlerin onunla beraber olup, kimlerin olmadığını net bir şekilde ele alıp açıklamış yazarımız. Bir konu beni inanılmaz şaşırttı Darwin hakkında; Dönemine bu kadar kafa tutan ve bir nevi devrim niteliğinde teori geliştiren bir adam, kadınlar hakkında nasıl sığ bir düşünceye sahip olabilir anlayamıyorum. Öyle ki kadınlar oy hakkı kazandığında Darwin'i nefret yağmuruna tutmuşlar. Neyse bu bizi ilgilendiren kimliği değil elbette, biz bilim insanı kimliğine göz atalım. Evet, kitapta sürekli üstüne basa basa söylendiği gibi, kendisi tam bir Victoria Beyefendisi! Ailesine göre geri kafalı, hiçbir şeyi başaramayan bir çocuk. Dedesi Erasmus Darwin ve babası onun doktor olmasını istemiş ama Charles Darwin birkaç ameliyata şahit olduktan sonra midesi kaldıramadığı için bu meslekten uzak durmak istemiş. Kaldı ki kendisi zaten Botanik alanına ilgili fakat ailesi bu durumu elbette hoş karşılamıyor. Babası çözümü din adamı olmasında buluyor ve bu Darwin için inanılmaz bir fırsat oluyor çünkü dönemin din adamlarının hemen hemen hepsi doğa bilimci de oluyor. Neyse neyse olayımız böyle başlıyor. İşte gemide evrimi detaylı düşünme şansı oluyor falan filan. Ardından 2 yıl sürecek olan gemi yolculuğu 5 yıla uzuyor. Sebebi ise salgının ortaya çıkması. Hatırladığım kadarıyla Kolera idi. Tabii yavaş yavaş ilerleyen zamanlarda çocuklarını kaybetmeye başlıyor
Araştırma-İnceleme
Charles Darwin ve Evrim TartışmalarıBill Price · Kalkedon Yayınları · 20108 okunma